وضعیت برخورد با مهاجران افغان در انگلستان فاجعه‌بار است

گزارش اختصاصی

نهاد های مردمی و مهاجرین افغان در انگلستان، درباره افزایش نژادپرستی اجتماعی نسبت به مهاجران افغان در انگلستان هشدار داده و این وضعیت را «فاجعه‌بار» خوانده است.

یکی از این نهاد ها که خواسته نامشان پخش نشود، روز یک‌شنبه، ۱۴ اسد، به رسانه ها گفته اند که در روزهای گذشته موجی از افزایش نژادپرستی ضد مهاجرین به صورت اجتماعی در فضای شهر های انگلستان قابل مشاهده است.

طبق گزارش این نهاد ها تقریبا در تمامی شهر های انگلستان، چه در جنوب و شمال حتی در ایرلند شمالی هم مردم شاهد تظاهرات و برخورد های جداگانه علیه مهاجرین بودند.

یکی از کارمندان حکومت پیشین که اخیرا به انگلستان پناهنده شده است به خبرگزاری سریع گفت: دیروز دوشنبه 5 اگست من و خانواده ام که در شهر پلی موث در جنوب انگلستان زندگی میکنیم، از بیم خشونت ها از خانه بیرون نشدیم چون ساعت 6 عصر به وقت محلی نزدیک خانه ما تظاهرات برقرار شده است و اکثرا این تظاهرات ها به خشونت کشیده میشوند . حتی در وقت های عادی روز هم در جریان کار یا در سرک ها شاهد برخورد زشت و خشونت آمیز هستیم.

این در حالی‌ست، هفته گذشته یک پسر ۱۷ ساله به نام «اکسل روداکوبانا» متولد کاردیف، پرجمعیت‌ترین شهر ولز که والدینش رواندایی هستند، با چاقو به یک مدرسه تابستانی کودکان در ساوت‌پورت انگلیس حمله کرد و در جریان این اقدام خشونت‌آمیز سه دختر خردسال جان باختند و چند کودک و ۲ بزرگسال نیز زخمی شدند.

به‌رغم آنکه این نوجوان ۱۷ ساله حتی مسلمان و افغان نیست، اما برخی معترضان از فضای ایجاد شده سوءاستفاده کرده‌اند و علاوه بر شعارهای مهاجرستیز، شعارهای ضداسلامی نیز سر دادند. بدین ترتیب، تنش‌ها بین عموم مهاجران مسلمان بریتانیایی و افراد بومی در انگلستان بالا گرفته است.

روزنامه گاردین در گزارشی از درگیری میان معترضان علیه این حمله و پلیس انگلستان نوشته و در عین حال به گسترش ناآرامی‌ها در سرتاسر این کشور و هم‌چنین دستگیری افرادی در این اعتراضات می‌پردازد.

بیش از ۳۰ تظاهرات در روز شنبه در سرتاسر انگلیس از جمله منچستر، لیورپول، ناتینگهام، لیدز، بلفاست، استوک-آن-ترنت، بلکپول و هال برگزار شده و اعتراضات در ساوت‌پورت که به اوج خود رسیده با دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر همراه بوده است.

پسر ۱۷ ساله «اکسل روداکوبانا»

 

 

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2192b
دکمه بازگشت به بالا