پزشکیان: بی عملی سازمان ملل در مقابل اسرائیل غیر قابل فهم است

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران پیش از سخنرانی رسمی اش در مجمع عمومی سازمان ملل، در دیدار جداگانه با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان، از جنایات اسرائیل در غزه و لبنان یاد آور شد و با مخاطب قرار دادن گوترش، بی عملی سازمان ملل در برابر جنایات اسرائیل را غیر قابل فهم خواند.
خبرگزاری سریع: رئیس جمهور ایران پس از دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد، در صفحه ایکس نوشت:«به دبیرکل سازمان ملل گفتم بی‌عملی سازمان ملل در برابر جنایات رژیم اشغال‌گر بی معنی و غیر قابل فهم است».
آقای پزشکیان که قرار است به روز چهارشنبه در مجمع عمومی سخنرانی کند در ملاقات با دبیرکل سازمان ملل، نگرانی اش را از وضعیت خاورمیانه بروز داد و گفت: «نگرانی عمیق خود را از افزایش درگیری در کل خاورمیانه ابراز داشتم و شنیدم که تا امروز ۲۰۰ نفر از نیروهای UN در غزه توسط صهیونیست‌ها کشته شده اند».
مسعود پزشکیان سکوت جهان به خصوص غربی‌ها را در برابر قتل ۴۱ هزار انسان در غزه شرم آور و غیر قابل درک توصیف کرد و افزود: جهان اسلام اجازه نخواهد داد که لبنان را به غزه دیگری تبدیل کنند.
پیش از این آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان جهان نیز ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان، خواستار کمک و همکاری مسلمانان جهان با مردم لبنان شده بود.
گفتنی است که اسرائیل دامنه جنگ را بیش از هر زمان دیگر به کل منطقه خاورمیانه تسری میدهد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2607b
دکمه بازگشت به بالا