پنتاگون درباره افشای اسناد حمله اسرائیل علیه ایران تحقیق می‌کند

پس از فاش شدن اسناد محرمانه طرح‌‌های حمله رژیم اسرائیل بر ایران، کاخ سفید دوشنبه 30 میزان اعلام کرد که وزارت دفاع امریکا تحقیقاتی را در خصوص این پرونده آغاز کرده‌ است.

خبرگزاری سریع: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که امریکا همچنان نسبت به درز اطلاعات محرمانه نگرانی عمیقی دارد و در عین حال اشاره کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر به خطر افتادن اسناد اضافی وجود ندارد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین اعلام کرد که واشنگتن در این خصوص با همتایان اسرائیلی خود در تماس است.

پیشتر، سه مقام امریکایی فاش کردند که تحقیقاتی برای شناسایی چگونگی افشای این اسناد درباره طرح‌های حمله رژیم اسرائیل به ایران، آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، یک مقام چهارم امریکایی نیز گفت که به نظر می‌رسد این اسناد درز شده واقعی باشند.

یکی از مقامات امریکایی گفت که تحقیقات همچنین چگونگی افشای این اسناد و این‌که آیا یکی از اعضای مجموعه اطلاعاتی امریکا آنها را عمدا فاش کرده یا از راه دیگری مانند هک شدن به دست آمده است، بررسی خواهد شد. این تحقیقات همچنین شامل تحقیق و بررسی احتمال درز اسناد اطلاعاتی دیگری خواهد بود.

یکی از منابع امریکایی افزود، در بخشی از این تحقیقات، مقامات امریکایی تلاش خواهند کرد که مشخص کنند چه کسی قبل از انتشار به این اسناد محرمانه دسترسی داشته است.

این اسناد که به سازمان سیا و آژانس امنیت ملی نسبت داده شده است، نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل با کمک امریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند، به انتقال ذخایر تسلیحاتی خود برای حمله به ایران ادامه می‌دهد.

اسناد مذکور که به عنوان اطلاعات فوق‌محرمانه طبقه‌بندی شده بود، دیروز از طریق حساب‌های کاربری در تلگرام منتشر شد و سپس توسط سی‌ان‌ان و اکسیوس پوشش داده شد.

این اطلاعات محرمانه در زمانی بسیار حساس و همزمان با آن فاش می‌شود که تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و نگرانی جامعه بین‌المللی از ادامه جنگ در غزه و لبنان و احتمال گسترش دامنه آن از طریق وقوع یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار بین رژیم اسرائیل و ایران افزایش یافته است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2929b
دکمه بازگشت به بالا