پولیس امریکا دانشجویان حامی فلسطین را بازداشت کرد

پولیس امریکا شماری از دانشجویان حامی فلسطین را که ساختمان اداری دانشگاه مینه‌سوتا در شهر مینیاپولیس را تسخیر کردند، بازداشت کرد.

به نقل از اسوشیتدپرس، سازماندهندگان تظاهرات دوشنبه شب این خبر را اعلام کردند اما شمار بازداشت‌شدگان مشخص نیست.

مقام‌های دانشگاه بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی مدعی شدند: معترضان وارد «سالن موریل» در جناح شرقی این ساختمان شده و خساراتی به آنجا وارد کرده و ورود و خروج از ساختمان را محدود کرده‌اند.

یکی از سخنگوی دانشگاه مینه‌سوتا به درخواست اسوشیتدپرس برای تایید بازداشت شدن دانشجویان پاسخ نداد. اما یکی از سازماندهندگان اعتراضات گفت، معترضانی که وارد ساختمان شده بودند، بازداشت شدند. وی به شمار بازداشتی‌ها اشاره‌ای نکرد.

«مریل ون آلستاین» از سازماندهندگان تظاهرات گفت که حدود ۳۰ معترض سالن مورلین در دانشگاه مینه‌سوتا را تسخیر کردند و شمار بیشتری نیز در بیرون از ساختمان تجمع کردند.

معترضان برای گرامیداشت نام یک نوجوان ۱۹ ساله فلسطینی که ماه اگوست در حمله هوایی رژیم اسرائیل جانش را از دست داد، سالن موریل را به «سالن حلمی» تغییر دادند.

در ماه‌های گذشته موجی از اعتراضات دانشجویان امریکایی علیه جنایات رژیم اسرائیل به راه افتاد که به سرعت فراگیر شده و دانشگاه‌های دیگر دنیا از جمله کشورهای اروپایی نیز رسید.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2930b
دکمه بازگشت به بالا