پیامبر گرامی اسلام تهداب‌گذار مسیر جاودان سعادت و رهایی

روز ۲۸ صغر سالروز تولد پیامبر گرامی اسلام است و عموم مسلمانان جهان این روز را جشن می‌گیرند. پیامبر اسلام پس از 23 سال رسالت و دعوت مردم به دین اسلام و ابلاغ مهمترین پیامها از جانب پروردگار سرانجام در سن 63 سالگی، سال یازدهم هجری و در 28مین روز از ماه صفر، وفات یافت. این مصیبت جانسوز در تاریخ اسلام همزمان و مصادف با شهادت حضرت مجتبی، امام حسن بن علی نیز می باشد که با دسیسه منافقین و دشمنان اسلام با نوشیدن زهر به شهادت رسید.
پیامبر گرامی اسلام الگوی انسان کامل و پیام‌آور وحی الهی به جامعه بشریت بود، او انسان را از بلاتکلیفی در ارتباط با پروردگارش رها ساخت و راه و رسم زندگی خداگونه و اتصال به پروردگار را بصورت کامل به انسان آموخت. قرآنکریم، کلام وحی است که کامل‌ترین کتاب در جامعه بشریت پنداشته می‌شود در واقع هر آنچه که از جانب خداوند به پیامبر وحی می‌شد در قرآنکریم مکتوب است، اما کلام حضرت محمد (ص) در قالب حدیث و رفتارش تحت عنوان سیره مورد بهره برداری جامعه بشریت قرار می‌گیرد.
در واقع حبل الله همان قرآنکریم است که اگر هر شخص بدون اغراض نفسانی به آن رو بیاورد بدون شک مسیر سعادت و تعالی را می‌یابد، امام حسن مجتبی نواسه حضرت رسول الله است که در طول آن حضرت وظیفه‌ی هدایت و رهبریت معنوی پیروان جد اش را به عهده داشت. پس از مبارزات طولانی در برابر جاه طلبان و حکام جابر آن روز، سر انجام زهر خورانده شد و جام شهادت را نوشید.
هیأت مدیره خبرگزاری سریع وفات رسول گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی را به عموم مسلمانان و پیروان خط آزادی از قیودات نفسانی تسلیت عرض نموده و توفیق پیروی مسیر اسلام را به همه‌ی شما عاشقان این دین مقدس خواهان است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2451b
دکمه بازگشت به بالا