پیام‌های ویژه رهبر ایران در خطبه نماز جمعه

پس از عملیات طوفان الاقصی که منجر به شوک روانی در ضمیر دولتمردان اسرائیل شد، آنان در پی انتقام از حماس دیوانه‌وار غزه را بمباران کردند که تنها کشته شدگان زن و کودک در این حمله به بیش از چهل هزار نفر رسید. پس از آن اسرائیل با نقض حریم هوایی سوریه بر کنسولگری ایران در این کشور حمله کرد که منجر به قتل دیپلمات‌های ایران شد. پس از آن در دهم اسد سال جاری به مناسبت تحلیف رئیس جمهور پزشکیان، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توسط اسرائیل در تهران ترور شد. اسرائیل به این هم بسنده نکرد و در این اواخر به مقر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان حمله کرد که منجر به شهادت او و همراهانش گردید. این همه تجاوز و قتل عام که توسط اسرائیل صورت می‌گیرد ایران را ناگذیر ساخت تا در دفاع از مسلمانان غزه و لبنان عملیات وعده صادق 2 را بر اسرائیل آغاز کند.

آیت الله خامنه‌یی رهبر ایران پس از این حمله مورد تهدید اسرائیل قرار گرفت و متعاقبا توسط جریان رسانه‌یی غرب تبلیغات و افواهات به راه افتاد که آقای خامنه‌یی در مخفیگاه به سر می‌برد. امامت آیت الله خامنه‌یی در نماز جمعه حاکی از این بود که اسرائیل و حامیان غربی اش را آگاه کند که نه تنها مخفی نشده و ترسی از این دولت تقلبی ندارد؛ بلکه ایران با تمام توان و نیرو آماده‌تر از قبل شده و در صورت نیاز همواره مشابه عملیات صادق 2 بلکه شدیدتر از آن نیز اجرا خواهد شد.

چنانچه آیت الله خامنه‌یی در سخنان اش دفاع از فلسطین و لبنان را بر همه‌ی مسلمانان الزامی اعلام کرد و خواستار بستن کمربند عزت، دفاع و استقلال طلبی از افغانستان تا لبنان از ایران تا یمن و سوریه شد؛ آقای خامنه‌یی با مشروع خواندن این حملات و طوفان‌الاقصیٰ که در سال گذشته تقریباً همین ایّام انجام گرفت، آن را یک حرکت درستِ منطقیِ و مطابق به قوانین بین‌المللی‌ خواند و گفت حق با فلسطینی‌ها بود. دفاع جانانه‌ی لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم است؛ آن هم قانونی، معقول، منطقی و مشروع است و کسی حق ندارد از آنها انتقاد کند که چرا شما در این دفاع وارد شدید.

این پیام واضح و صریح آیت الله خامنه‌یی در واقع کوبیدن میخ آخر بر تابوت نحس صهیونیزم بود که نه تنها از تبیلیغات شان مبنی بر پنهان شدن پرده برداشت بلکه با درایت اعلام کرد که ایران در هر حال آماده‌ی دفاع از خود و مسلمانان است بلکه کشورهای اسلامی نیز علیه اسرائیل کمرهمت خواهند بست.

پیام دوم آقای خامنه‌یی به زبان عربی بود؛ در واقع هدف از ارائه خطبه به زبان عربی، بیدار کردن کشورهای عرب در دفاع از همزبانان، هم دین و همسایگان اش بود آقای خامنه‌یی واضحا گفت که دشمن یکیست؛ اما تاکتیک اش با کشورهای اسلامی متفاوت است با یکی از در جنگ وارد می شود و با دیگری از دیپلماسی لبخند کار می‌گیرد و با دیگری از دروازه فشارهای اقتصادی و… تا به اهدافی که می‌خواهند دست یابند.

اسرائیل با ارائه تصویر ببر از خودش در مقابل کشورهای عربی، آنان را وادار به سکوت کرده است؛ اما عملیات وعده صادق2 ثابت کرد که این کشور تقلبی ببر کاغذی بیش نیست. لذا آقای خامنه‌یی در مقابل سکوت مرگبار دنیای عرب، بیانیه عربی ارائه کرد تا این کشورها از خواب بی عزتی بیدار شده و با اعلان موضع در حمایت از لبنان و غزه، خود را از این ننگ تاریخی رهایی بخشند. نسل آینده عرب از این سکوت ذلت‌بار نیاکان شان چیزی جز دون همتی و تسلیمی در برابر دشمن نخواهند آموخت و این پیامد ناگوار برای آینده منطقه محسوب می‌گردد. لذا در خطبه نماز جمعه آقای خامنه‌یی تیر را دقیقا به هدف زد و منطقه و جهان اسلام را از تبعات بی پروایی در برابر تجاوزات اسرائیل و حامیان اش آگاه کرد و به اسرائیل فهماند که نه تنها جایی پنهان نمی شویم بلکه آماده‌تر از همیشه در برابر هر گونه تجاوز و بیرحمی در جبهه حق علیه باطل هستیم.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2729b

 

 

دکمه بازگشت به بالا