کارمندان برنامه میثاق شهروندی: بانک جهانی معاش ما را پرداخت کنید

کارمندان بیکار شده برنامه میثاق شهروندی از پنج ماه به این سو معاش شانرا دریافت نکردند و در شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ #worldbankafg_pay_our_salaries خواستار پرداخت مزد شان هستند.
این کارمندان در تویتر با راه اندازی این هشتگ خواستار دریافت پنج ماه حقوق شان شدند و در ایت مدت بر این کارمندان چه گذشته است، کسی پاسخگو نیست.
برنامه میثاق امنیتی با کمک مالی بانک جهانی برای ده سال قرار داد شده بود و در سال نخست این برنامه رژیم قبلی در افغانستان سقوط کرد و پنج ماه می شود کارمندان این برنامه حقوق شانرا دریافت نکرده اند.
به گفته حمید صالحی، یکی از کارمندان این پروژه، برنامه میثاق شهروندی حدود پنج هزار کارمند در مرکز و ولایات افغانستان دارد.
همه کارمندان اجتماعی و ولایتی پروژه میثاق شهروندی در بی سرنوشتی بسر می‌برند.
شماری می گویند که شورا های این پروژه از دوکان‌داران بابت قرضه گرفتن برای تکمیل پروژه ها و توزیع مواد خوراکی برنامه دسترخوان ملی با چالش بزرگ روبرو شده‌اند.
در همین حال بانک جهانی حتا معاش ماه اخیر این کارمندان را نپرداخته و هیچ بخشی از این بانک برای کارمندان محلی افغانستان پاسخ‌گو نبست.
در این برنامه قرار بود که مکاتب اعمار شده زیر چتر برنامه اقرا نیز بدون تسلیم گیری مانده است و تا کنون هیچ کسی حاضر نیست تا این مکتب ها را به گونه رسمی تسلیم گیرد.
با این همه احمد سالم یکی از کاربرانی که به این هشتگ پیوسته است می‌گوید که “مسوولان امارت اسلامی برای این کارمندان گفته است که حقوق تانرا از بانک جهانی دریافت کنید، بانک جهانی می گوید از طالبان!”
صبغت الله سپین، کاربر دیگر گفته است که همکاران افغان حقوق شانرا دریافت نکرده اند و خواستار دریافت حقوق پنج ماهه شان هستند.
این در حالیست که برنامه میثاق شهروندی رویکرد سرمایه گذاری مبتنی بر نیاز های محلات و تعمیق نقش شورا های انکشافی در برنامه ریزی مشارکتی و ارائه خدمات است.
ولی با این همه، بانک جهانی از پرداخت مزد پنج ماهه تمام کارمندانش در افغانستان با پوشش برنامه میثاق شهروندی ابا ورزیده است.

گزارشگر:

شکیب احمد نظری
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا