کشته شدن خبرنگار الجزیره توسط نیروهای اسرائیلی

شبکه الجزیره قطر از کشته‌شدن یک خبرنگار این شبکه به دست نظامیان اسراییلی در هنگام پوشش تحولات فلسطین خبر داده‌ و گفته‌است که او از ناحیه سر هدف قرار گرفته‌ و جان باخته‌است.

شبکه الجزیره، امروز چهارشنبه ۲۱ ثور اعلام کرد که شیرین ابوعاقله حین پوشش اخبار یورش نظامیان رژیم اسرائیل به جنین در کرانه باختری از ناحیه سر هدف قرار گرفته و کشته شده‌است.

وزارت صحت کرانه باختری فلسطین نیز در بیانیه‌ای کشته‌شدن شیرین ابوعاقله را تأیید کرده‌است.

ارتش رژیم اسرائیل در اولین واکنش خود به کشته‌شدن خبرنگار الجزیره گفته‌است که دربار این حادثه و امکان اینکه نیروهای فلسطینی اقدام به تیراندازی کرده‌باشند، تحقیق می‌کند.

باراک راوید؛ روزنامه‌نگار اسرائیلی در این باره گفت که شیرین ابوعاقله یکی از قدیمی‌ترین و سرشناس‌ترین خبرنگاران الجزیره بود که در تمامی کشورهای عربی و غیرعربی شناخته شده‌بود، تاثیر و بازتاب مرگ وی همانند بمباران ساختمان خبرگزاری آسوشیتدپرس در جریان جنگ اخیر در غزه خواهد بود.

شبکه الجزیره در بیانیه‌ای ترور خبرنگار فلسطینی‌الاصل خود توسط اسراییل را محکوم کرد و آن را جنایت زشت و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌الملل دانست که نظامیان رژیم اسراییل با خون‌سردی در راستای جلوگیری از پوشش واقعیت و حقیقت آن را مرتکب شده‌اند.

شیرین ابوعاقله متولد سال ۱۹۷۱ شهر بیت‌المقدس (۵۱ ساله) بود و در شهر رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین واقع در کرانه باختری اقامت داشت.

در همین حال، خبرگزاری فلسطینی صفا نیز گزارش داد که یک خبرنگار دیگر به نام علی سمودی در تیراندازی نظامیان اسراییلی به نام علی سمودی حین پوشش اخبار رویدادهای امنیتی اخیر زخمی شده‌است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا