کمپین جهانی علیه اشتراک اسرائیل در المپیک پاریس

فعالان حامی فلسطین کمپین جهانی را برای جلوگیری از مشارکت اسرائیل در بازی‌های المپیک پاریس 2024 به جرم نسل‌کشی در باریکه غزه آغاز کرده اند.

کاربران شبکه های اجتماعی به منظور اعمال فشار بر کمیته بین المللی المپیک برای جلوگیری از شرکت بازیکنان “اسرائیلی” در این دوره از بازیها که از 26 ماه جاری (میلادی) آغاز می شود، هشتگ “المپیک بدون اسرائیل” را به زبان های عربی و انگلیسی راه انداخته اند.

کاربران تأکید کرده اند که پاسداشت ارزشهای انسانی در المپیک با جنایات “اسرائیل” در غزه و نسل کشی فلسطینی ها منافات دارد.

کاربران شبکه های اجتماعی این سئوال را مطرح کرده اند که “چگونه می توان در شرایطی که حقوق بشر به وحشیانه ترین شکل نقض می شود، از پاسداشت ارزشهای انسانی حرف زد”. آنها خاطرنشان کرده اند “برگزاری المپیک بدون اسرائیل، خواسته همه کسانی است که به عدالت و انسانیت ایمان دارند”.

برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و سوئیس صحنه تظاهرات در برابر مقر کمیته بین المللی المپیک بود. تظاهرکنندگان جلوگیری از شرکت بازیکنان “اسرائیلی” در المپیک پاریس را خواستار بودند.

آنها پرچم فلسطین و پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته بود “جنایات کاران نسل کشی حق شرکت در بازی های المپیک را ندارند” و “نسل کشی، ورزش نیست”، “نسل کشی در فلسطین را متوقف کنید” و “زنده باد مقاومت ملت فلسطین”.

تظاهرکنندگان خاطرنشان کردند که “جلوگیری از شرکت روسیه و بلاروس در المپیک قبلی و دادن اجازه به هیات اسرائیلی در المپیک کنونی، دورویی است”.

با این وجود “جرالد دارونین” وزیر داخله فرانسه گفت که کشورش امنیت بازیکنان “اسرائیلی” را به طور 24 ساعته در طول برگزاری بازی های المپیک – که جمعه آینده در پاریس شروع می شود – تأمین خواهد کرد.

این در حالی است که “توما پورت”، نماینده چپگرای پارلمان این کشور ، جلوگیری از شرکت بازیکنان “اسرائیلی” در المپیک پاریس را خواستار شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2039b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا