کمپین ملی نهال‌شانی با برنامه‌ی غرس بیش از ۲۶ میلیون نهال آغاز شد

در بیستم حوت، روز ملی نهال‌شانی، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از آغاز کمپین ملی نهال‌شانی در سراسر کشور خبر داده است.

شیرشاه امیری، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز در مراسمی به همین مناسبت گفته است که این وزارت ۲۶ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۴۷ اصله نهال را برای غرس آماده کرده است.

آقای امیری همچنان گفت که نهال‌های آماده شده برای غرس شامل نهال‌های مثمر، غیرمثمر و نباتات زینتی اند که قرار است در سراسر کشور غرس شود.

به گفته‌ی او، از مجموع بیش از ۲۶ میلیون اصله نهال، سهم بخش مدیریت جنگل‌ها دو میلیون و ۴۶۸ هزار و ۵۵۶ نهال، از مؤسسات همکار یک میلیون و ۱۵ هزار و ۴۹ نهال، سهم انجمن قوریه‌داران که از سوی وزارت زراعت کمک دریافت می‌کند ۱۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۱۴ نهال و سهم اشخاص انفرادی پنج‌میلیون و ۷۳ هزار و ۶۲۸ نهال است.

معین وزارت زراعت همچنان گفته است که میزان تولید فارم‌های مرکزی کابل به ۲۴۷ هزار و ۸۱۹ اصله نهال رسیده است.

آقای امیری افزوده است که ولایت‌های کابل، هرات، بامیان، بادغیس، ننگرهار و هلمند در تولید و پرورش نهال پیشتاز اند که بیش‌ترین نهال را برای سال نو تولید می‌کنند. طبق معلومات او، کانال ننگرهار ۱۴۸ هزار و ۹۳۰ نهال را امسال تولید و برای غرس آماده کرده است.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته است که غرس نهال از اهمیت خاصی در راستای پاکی هوا از آلودگی، حفظ محیط زیست، ایجاد سرسبزی، زیبایی و شادابی طبیعت برخوردار است.

این درحالی است که رییس‌جمهور اشرف غنی سال گذشته‌ی خورشیدی یک حکم نُه ماده‌ای را در مورد نهال‌شانی صادر کرد که براساس ماده‌ی اول این حکم، بیستم حوت به عنوان روز ملی نهال‌شانی تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا