کمک های بشردوستانه ایران به مردم افغانستان

جمهوری اسلامی ایران در ادامه کمک های بشردوستانه خود، جمعی از خانواده های شهدا و مجروحان حملات تروریستی اخیر در کابل را تحت پوشش کمک های نقدی و غیرنقدی خود قرارداد.

در مراسم توزیع کمک به خانواده های شهدا و مجروحان نیازمند که در لیسه عالی « عبدالرحیم شهید » در غرب شهر کابل برگزار شد، صد خانواده نیازمند از کمک های کشورمان بهره مند شدند.
هر یک از این خانواده ها آرد، روغن و برنج و مقداری پول نقد دریافت کردند.


« سیدحسن مرتضوی » معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در مراسم اهدای این کمک ها گفت : جمهوری اسلامی ایران در هشت ماه اخیر به پنجاه هزار خانواده نیازمند در شهرهای مختلف افغانستان از جمله کابل، قندوز، هرات، قندهار، جلال آباد و برخی شهرهای دیگر این کشور کمک کرده است .
وی تصریح کرد : در شرایط کنونی، امنیت برای مردم افغانستان به ویژه شهروندان غرب کابل اهمیت زیادی دارد و جمهوری اسلامی ایران برای کمک به امنیت مردم افغانستان آمادگی کامل دارد و این موضوع را به مسئولان افغانستان نیز اعلام کرده ایم.
حجت الاسلام « فلاح نژاد » نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان نیز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیمای ایران گفت : مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که ما در کنار ملت افغانستان قرارداریم .
وی افزود: کمک امروز به خانواده های افغان تبلور دوستی و برادری است .
خانواده های افغان که از کمک های ایران بهره مند شدند، اعلام کردند : ایران با کمک به خانواده های شهدا، دوستی و همسایگی خود را ثابت کرد و ما از این کمک ها قدردانی و تشکر می کنیم .
« شاه محمود » یکی از دریافت کنندگان کمک های ایران در مراسم امروز بود، شاه محمود پسرش خود را در یک حمله هوایی در استان لوگر از دست داده است و اکنون پنج نوه از پسرش برجای مانده است که نیاز به همکاری و حمایت دارند او نمی داند که چگونه نوه هایش را تحت پوشش قراردهد.
جمهوری اسلامی ایران در هشت ماه اخیر هجده محموله کمک های غذایی، دارویی و بهداشتی را در میان خانواده های نیازمند افغان توزیع کرده است .

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا