کنعانی: نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای اسلامی چهارشنبه در جده برگزار می‌شود

ناصر کنعانی، سخن‌گوی وزارت خارجه ایران گفته است که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست اما برای جلوگیری از بی‌ثباتی نیاز به تنبیه اسراییل است.

به گزارش خبرگزاری سریع: آقای کنعانی در یک نشست هفته‌گی (ام‌روز ۵ اگست) ضمن محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه گفته است که این حق ایران است از امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت عرضی خود دفاع کند .

کنعانی تصریح کرده است که تمامی شواهد نشان می‌دهند که اسراییل پشت ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس بوده است.

کنعانی گفت: ما تا این لحظه اقدامات حقوقی و سیاسی لازم را در این زمینه به عمل آورده‌ایم و فعالیت‌های دیپلماتیک در محکومیت این ترور در جامعه  بین‌الملل انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست ایران و با همکاری کشورهای دوست تصریح کرد: ما همچنین درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در  محکومیت اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی را  مطرح کردیم این درخواست با استقبال کشورهای اسلامی روبرو شد.

کنعانی با بیان اینکه ما به دنبال تثبیت ثبات در منطقه هستیم، گفت: این موضوع  با تنبیه متجاوز و ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات ماجراجویانه رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد می‌شود و باید جامعه بین‌المللی در مسیر  ایجاد ثبات در منطقه از تنبیه متجاوز حمایت کن

این درحالی‌ست چندی پیش اسماعیل هنیه در سفری به تحلیف رییس جمهور ایران، در تهران اشتراک و در اقامت‌گاه اش ترور شده و در قطر به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2186b
دکمه بازگشت به بالا