کوریای جنوبی به دنبال تولید سلاح لیزری ضد پهپادی است

آژانس تامین تسلیحات دولتی کوریای جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد این کشور قرار است تولید و استقرار تسلیحات لیزری طراحی شده برای سرنگونی پهپادها را در سال جاری آغاز کند.

به نقل از الجزیره، این نهاد دولتی کوریای جنوبی تصریح کرد سئول به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای دستیابی به سیستم‌های تسلیحات نظامی پیشرفته، به اولین کشور در جهان تبدیل خواهد شد که چنین تسلیحاتی را در ارتش مستقر و عملیاتی می‌کند.

یونهاپ به نقل از آژانس تامین تسلیحات دولتی کوریای جنوبی اعلام کرد سلاح لیزری قادر است با شلیک پرتوهای لیزری تولید شده توسط فیبرهای نوری به سمت اهداف در برابر طیاره های بدون سرنشین و هلیکوپترهای چند موتوره در مسافت‌های کوتاه دفاع کند.

به گزارش یونهاپ، ماه گذشته آژانس تامین تسلیحات دولتی کوریای جنوبی قراردادی به ارزش 100 میلیارد وون (72 میلیون دالر) با شرکت دفاعی کره جنوبی « Hanwha Aerospace» برای تولید این سیستم تسلیحاتی امضا کرد.

معاونت تخصصی صنایع دفاعی کره جنوبی در این باره گفت: ما اولین کشور در جهان هستیم که تسلیحات لیزری را مستقر و عملیاتی می‌کند، این امر توان ارتش ما را برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز پهپادهای کوریای شمالی تقویت می‌کند، سلاح لیزری در آینده قواعد بازی را در میدان نبرد تغییر خواهد داد.»

این نهاد کوریای جنوبی افزود سلاح‌های لیزری پهپادها را در حین پرواز با سوزاندن موتورها یا سایر تجهیزات الکتریکی موجود در پهپادها با پرتوهای نور طی مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه ساقط می‌کنند.

کوریای جنوبی برنامه لیزری خود را «پروژه جنگ ستارگان» می‌نامد.

پنج پهپاد کوریای شمالی در دسمبر گذشته وارد همسایه جنوبی این کشور شد، این امر سئول را واداشت برای ساقط کردن این پهپادها،  جنگنده‌ها و بالگردهای تهاجمی خود را به پرواز درآورد، این اولین رویداد در نوع خود از سال ۲۰۱۷ است.

جنگ در شبه جزیره کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) با یک آتش‌بس و نه یک معاهده صلح از طریق ایجاد یک منطقه غیرنظامی بین دو کره پایان یافت.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1966b
دکمه بازگشت به بالا