گرامی‌داشت از روز ملی خبرنگار، از سوی نهاد رسانه‌ای افغانستان در پایتخت

 

به مناسبت ۲۷‌ماه حوت که مصادف است با روز ملی خبرنگار، نهاد رسانه‌ای افغانستان، طی برنامه‌ای از این روز تجلیل کرد و چند تن از خبرنگاران کشور را مورد تقدیر قرار داد.

این برنامه با اشتراک تعداد زیادی از رسانه‌ها و خبرنگاران، در کابل برگزار شد.

صمیم فروغ فیضی، سخن‌گوی نهاد رسانه‌ای افغانستان، می‌گوید که این نهاد تلاش دارد تا خبرنگاران و رسانه‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

فیضی بیان کرد که این نهاد، تاکنون هشت دور آموزش عملی خبرنگاری را برای ارتقای ظرفیت خبرنگاران در پایتخت برگزار کرده است و پلان داراد که در آینده نیز چنین برنامه‌هایی داشته باشد.

او از مسوولان حکومت سرپرست کشور، خواست که اطلاعات را به‌موقع به دست‌رس خبرنگاران قرار دهد تا از پخش شایعات جلوگیری شود.

صبغت‌الله سپهر، یک تن از خبرنگاران کشور، گفت که گام‌های استوار آزادی بیان، همیشه پای‌دار می‌ماند و خبرنگاران باید یاس و ناامیدی را کنار بگذارند.

در همین حال تعدادی از خبرنگاران، از چالش‌های موجود علیه خبرنگاران از جمله مشکل‌های اقتصادی و بی‌کارشدن شان سخن می‌زنند.

فواد نظری، یک تن از خبرنگاران در کابل می‌گوید که اکنون، خبرنگاران با چالش‌هایی از جمله حق دست‌رسی به اطلاعات و مشکل‌های اقتصادی روبه‌رواند.

او می‌گوید: ” نهادهای حامی خبرنگاران باید خبرنگاران را حمایت کند؛ زیرا آنان به مشکلات اقتصادی مواجه‌اند و دست شان را بگیرد تا آنان هیچ وقت مایوس نشوند”.

گیتا رشیدزاده، خبرنگار دیگر در پایتخت می‌گوید: “من فعلا بی‌کار استم و این یک مشکل جدی است و مثل من هزاران خبرنگار دیگری با مشکل‌های جدی مادی و معنوی روبه‌رو اند و کسانی هم که کار می‌کنند با معاش بسیار اندک کار می‌کنند، حتا عده‌ای بدون هیچ امتیازی کار می‌کنند”.

گیتا انتظار دارد که به خواست‌های خبرنگاران رسیدگی شود.

از سوی هم مشهوده سروری، معاون نهاد زنان خبرنگار افغانستان، ضمن خشنودی از بهبودی وضعیت خبرنگاران نسبت به دو سال پسین، از بی‌کاری و خانه‌نشین‌شدن عده‌ای از خبرنگاران در پایتخت به‌خصوص در ولایت‌های کشور ابراز نگرانی می‌کند.

این در حالی است که از دو سال بدین سو، بسیاری از رسانه‌ها در کشور، با رکود اقتصادی روبه‌رواند، به‌همین دلیل، تعداد زیادی از خبرنگاران از وضعیت دشوار اقتصادی رنج می‌برند و عده‌ای از آنان، بدون کسب درآمدی به شغل شان ادامه داده‌اند.

ریحانه حسان
خبرگزاری سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا