گزارشگران بدون مرز خواستار بازگشایی تلویزیون تمدن شد
سازمان گزارشگران بدون مرز با انتقاد از توقف فعالیت تلویزیون تمدن در کابل، از حکومت فعلی افغانستان خواسته است که این تصمیم را لغو کرده و اجازه ازسرگیری فعالیت این رسانه را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ سازمان گزارشگران بدون مرز در تازهترین واکنش خود نسبت به وضعیت رسانهها در افغانستان، از مسئولان حکومتی خواسته است که تصمیم اخیر مبنی بر توقف فعالیت تلویزیون خصوصی تمدن را لغو کنند.
این نهاد مدافع آزادی مطبوعات تعطیلی تلویزیون تمدن با استناد به یک پرونده ملکی را اقدامی ناعادلانه خوانده و گفته است که این تصمیم بدون طی مراحل شفاف و روشن قضایی صورت گرفته است.
در بیانیه گزارشگران بدون مرز آمده است که نیروهای امنیتی افغانستان روز ۲۳ جون/۲ سرطان به دفتر تلویزیون تمدن در کابل یورش برده، ساختمان این رسانه را پلمب کرده و بدون ارائه هیچگونه توضیح رسمی، نشرات آن را متوقف کردهاند.
این سازمان تأکید کرده که محدودیت بر رسانهها باید براساس قوانین مشخص، شفاف و با رعایت حقوق اساسی رسانهها و کارکنان آنها انجام شود.

