گفتگوهای ایران و افغانستان در مورد همکاری پروژه های آبی

وزارت نیروی ایران در گفتگو با وزارت امور خارجه حکومت سرپرست، در مورد همکاری‌های مشترک دو کشور بر سر پروژه‌های آب گفتگو کردند
به گزارش خبرگزاری سریع، هیئتی به رهبری محمد جوان‌بخت معاون وزارت نیروی ایران در دیدار با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست پیرامون روابط دوجانبه، آب دریای هلمند و همکاری مشترک در پروژه‌های آبی گفت‌وگو کرده است.

حافظ ضیا احمد معاون سخنگوی سرپرست وزارت خارجه، شب گذشته(۲ اسد) در صفحه ایکس خود در مورد این دیدار نوشته که هیئت ایرانی تایید کرده است که ایران در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ آب زیادی را از دریای هلمند تامین کرده‌است و ابراز امیدواری نموده که تا پایان سال روان آب بیشتری دریافت کند.

در این دیدار، مولوی امیرخان متقی روابط افغانستان و ایران را دوستانه و نزدیک خوانده و تأکید کرده است که در صورت وجود آب، تلاش خواهد شد تا آب کافی از دریای هلمند به ایران فرستاده شود.

وی افزوده است که بند کجکی حدود ۷۰ سال پیش ساخته شده و به دلیل عدم توجه حکومت‌های ۴۵ سال گذشته و به دلیل رسوبات، حدود نیمی از ذخیره بند ظرفیت اولیه خود را از دست داده است و ایران باید این حقایق را در نظر بگیرد.

گفتنی است که ایران همواره به دریافت حقابه خود از دریای هلمند تاکید کرده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2050b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا