گوترش بر لزوم توقف حملات اسرائیل به کرانه باختری تاکید کرد

انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تجاوز گسترده رژیم اسرائیل به مناطق و اردوگاه‌ها در شمال کرانه باختری، از این رژیم خواست تا فوراً عملیات خود را متوقف کند.

دبیرکل سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از تحولات اخیر در کرانه باختری ابراز کرد؛ جایی که رژیم اسرائیل به تجاوزات گسترده خود علیه مناطق شمال کرانه باختری ادامه می‌دهد و اردوگاه‌ها و بیمارستان‌ها را در این مناطق تهدید می‌کند.

انتونیو گوترش از اسرائیل خواست تا فوراً عملیات نظامی خود را در شمال کرانه باختری متوقف و اقداماتی برای حمایت از غیرنظامیان در این منطقه اتخاذ کند.

وی با محکوم کردن کشتار فلسطینی‌ها در کرانه باختری در نتیجه تجاوزات رژیم اسرائیل، از این رژیم خواست تا به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند.

در بیانیه‌ای که دبیرکل سازمان ملل صادر کرده، آمده است که همه افراد مجروح باید بتوانند به مراقبت‌های صحی دسترسی داشته باشند و کارکنان تیم‌های امدادی باید بتوانند امکانات لازم را جهت انجام ماموریت خود در اختیار داشته باشند. این تحولات خطرناک به وضعیت بی‌ثبات در کرانه باختری دامن می‌زند و تشکیلات خودگردان را بیش از پیش ضعیف می‌کند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2417b
دکمه بازگشت به بالا