یحیی السنوار اسطوره‌ی میدان نبرد

شهید یحیی السنوار از معدود رهبران مبارز جهان به شمار می‌آید که تا آخرین نفس از مبارزه رو در رو دست نکشید و همچون قهرمان اسطوره‌ای نه در تونل‌ها و مخفیگاه‌ها، بلکه پیشاپیش سربازان خطه‌ی نبرد در مقابل دشمن رزمید. یاد و خاطره این شهید قهرمان در دل تاریخ حک شده و سر مشقی برای مبارزان راه حق و آزادی خواهد بود.

این شهید والا مقام با الگوگیری از فرمایشات حضرت علی«ع» خطوط زندگی و مکتب مبارزاتی را تبیین کرده است؛ آنجا که می‌گوید: من این جمله از امام علی را خوب به خاطرم سپرده ام که گفت: دو روز در زندگی انسان هست، روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست، و روزی که مرگ سرنوشت تو ست. من از روز اول نمیترسم چون مرگ سرنوشتم نیست پس کسی نمی تواند به من آسیبی برساند. از روز دوم هم نمیترسم چون اگر تقدیرم باشد نمی توانم از آن جلوگیری کنم.

جنگ امروز یهود در برابر مسلمانان همانند جنگ خیبر و خندق است، به لحاظ محدودیت‌ها تعداد معدودی از مسلمانان راستین و مومن در برابر لشکر یهود و حامیان خارجی اش می‌رزمند. مسلمانان غزه و لبنان با امکانات اندک، اما ایمان و عشق سرشار به مسیر حق و آزادی چنان رشادت‌هایی از خود نشان داده اند که حیرت جهانیان را بر انگیخته اند.

با وجود نبردهای خونین میان مسلمانان و یهود، بسیاری از کشورهای اسلامی همچون امارات و عربستان در قبال اینهمه جنایات صهیونیست‌ها نه تنها که سکوت نکرده اند؛ بلکه علیه جبهات اسلامی غزه و لبنان موضعگیری دارند. ویدیوها و پست‌های علیه جبهه مقاومت اسلامی از جغرافیای مردم عربستان و امارات بیانگر عمق نوکری این کشورها به لشکر یهود است که تاریخ هیچگاه آن‌را فراموش نخواهد کرد.

اسرائیل با انتخاب گزینه‌ی خونریزی و حذف در صدد است که صدای استقلال طلبی و حق‌خواهی جبهات مقاومت را خاموش کنند؛ اما غافل از این حقیقت که با شهادت هر یک از این چهره‌های ماندگار تاریخ، درخت مقاومت سبز و پربارتر از هر زمان دیگر خواهد شد.

به درازای ایجاد جغرافیای نفاق بنام «اسرائیل» مقاومت و ایستادگی در راستای اعاده‌ی آزادی و حق‌خواهی دوام داشته است، از آن زمان تا کنون شهدای زیادی تقدیم راه حق شده اند؛ نه تنها که صدای مردم غزه و فلسطین خاموش نشد بلکه با راه اندازی عملیات طوفان الاقصی تمام «هارت و هورت» امنیتی اسرائیل را شوکه و این کشور تقلبی را در جهان رسوا کرد.

دکمه بازگشت به بالا