یکصدایی شخصیت‌ها و احزاب افغانستان در محکومیت ترور سید حسن نصرالله

در پی شهادت سر فرازانه سید حسن نصرالله توسط رژیم اسرائیل، آزادگان جهان و دنیای اسلام در شوک عمیق فرو رفت.

در این میان، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی افغانستان نیز با ابراز تأسف و تألم هر کدام طی اعلامیه‌ی جداگانه همدردی و تسلیت خویش را ابراز داشتند.

قاضی نذیر حنفی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت لبنان و بازماندگان شهید سید حسن نصرالله، شهادت وی را جان دادن در خشم ابلیس اول جهان عنوان کرد و خواستار نابودی «فراعنه عصر» شد.

حزب اعتدال افغانستان نیز ضمن ابراز تسلیت و همدردی شهادت سید حسن نصرالله را ضایعه بزرگ خواند و افزود که حزب الله بیش از قبل علیه رژیم سفاک اسرائیل ایستادگی خواهد کرد.

شورای عالی حرکت اسلامی افغانستان به ریاست دکتر شاه جهان نیز طی اعلامیه‌ی با مردم لبنان و خانواده‌های شهدا ابراز همدردی کرده و نوشته است که حرکت اسلامی « به شدید ترین الفاظ جنایت رژیم صهیونیستی کودک کش را محکوم می نماید»
فکوری بهشتی وکیل پیشین پارلمان افغانستان با نشر اعلامیه‌ی ضمن تسلیت، اقدام اسرائیل را ظلم و تعدی خواند.
محمد علم راسخ در بیانیه اش نوشت: برای یک مجاهد هیچ پاداشی گرانبهاتر از شهادت نیست.

حزب وحدت عرفانی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده شهید نصرالله مبارزه شهید سید حسن نصرالله را مجاهدت وایثار در برابر تجاوز وادم کشی اسراییل غاصب، ایستادگی علیه امپریالیسم واستعمار در عصر معاصر خواند.

مجمع نهضت فکری افغانستان با ابراز تأسف اظهار داشت: مقاومت اسلامی لبنان در نبود سید مقاومت نه تنها تضعیف نخواهد شد بلکه قویتر از گذشته به مبارزه و ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2662b
دکمه بازگشت به بالا