یک مرکز تحقیقی در کابل افتتاح شد

شماری از علمای دین و فرهنگیان کشور به مناسبت سیزدهم رجب میلاد حضرت علی(ع) یک مرکز تحقیقاتی را افتتاح کرده و بر وحدت اسلامی و تعلیم زنان در جامعه تاکید کردند.

سید قریب الله سادات رئیس اجرایی این مرکز امروز پنج‌شنبه(28 دلو) هنگام افتتاح آن گفت:” این مرکز تحت نام” مرکز تحقیقات اسلامی اسماء الحسنی” به هدف شناسایی امکانات داخلی و تقویت ابداعات و خلاقیت ایجاد شده است”.

آقای سادات گفت: حفظ فرهنگ اسلامی، استفاده از کتب و دانش بیرونی، آدرس مشترک برای وحدت اسلامی و برگزاری نشست‌های روش و رفتار کارمندان دولتی با مراجعین از اهداف دیگر این مرکز می‌باشند.

وی بیان داشت: ما در این مرکز تلاش می‌کنیم که دیگر نگذاریم جهان استعمار با نام‌های مختلف دست به اختلافات قومی، سمتی و مذهبی بزنند.

سید هاشم جواد بلخابی عضو ارشد امارت اسلامی گفت:” ایجاد این مرکز و همثال آن که بر وحدت اسلامی ملت افغانستان تاکید دارد باعث یاس و ناامیدی جهان کفر شده است”.

وی با بیان اینکه آخرین قدرت طاغوت و فرعونی توسط ملت مسلمان افغانستان شکست خورده است افزود: ما امروز از برکت جهاد از غلامی به یک ابرقدرت جهان تبدیل شدیم و حالا باید با وحدت فکری و فزیکی از این نظام اسلامی حاکم دفاع کنیم.

مولوی عبدالغیاث سورابی استاد دانشگاه کابل و خطیب مسجد کارته چهار گفت: اسلام و قرآن با بیان قصه بلقیس زنان را مدیر و مدبر خوب برای نجات جامعه معرفی کرده است.

مولوی سهرابی افزود:اسلام به تعلیم و تربیت زنان توجه خاص نموده است اگر ما تبلیغات منفی جهان استعمار مبنی بر اینکه اسلام مخالف تعلیم زنان است را دور نی‌اندازیم و مطابق تاکید قرآن و پیامبر(ص) به تعلیم زنان توجه نکنیم شکست می‌خوردیم.

وی بیان داشت: در تاریخ اسلام زنان بسیار وجود دارد که با مشوره‌های سازنده خویش به حکام اسلامی جامعه را از مشکلات نجات داده اند و ما باید با تعلیم و تربیه زنان، نسل آینده را از تاریکی و جهالت نجات بدهیم.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که با تسلط مجدد حکومت در افغانستان دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌های به روی دختران بسته شدند و مقامات امارت اسلامی اعلام کرده اند که تلاش می‌کنند تا زمینه و فضایی مناسب اسلامی را برای آموزش دختران و زنان مساعد بسازند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا