یک هفته پس از آتش‌سوزی در هرات؛ دکان‌داران تاکنون بقایای اجناس سوخته خود را بیرون می‌کنند

خبرگزاری سریع: یک هفته پس از آتش‌سوزی «مارکت قصر هرات»، دکان‌داران این مارکت می‌گویند که تاکنون بقایای سوخته اجناس‌شان را از دکان‌ها بیرون می‌کنند.

شماری از دکان‌داران که تمامی سرمایه خود را از دست داده‌اند، در صحبت با خبرگزاری سریع می‌گویند که دل‌خوشی این روزهای آنها، تنها فروش آهن کهنه‌های باقی‌مانده از آتش‌سوزی است.

صفات‌الله مولوی‌زاده، مسئول این مارکت به خبرگزاری سریع می‌گوید که این مارکت دارای ۳۶۰ دکان بوده که تمامی‌شان سوخته و هزینه ساخت دوباره این مارکت، ۲ میلیون دالر برآورد شده است.

در همین حال، علی‌احمد جیلانی، معاون اتحادیه لباس‌فروشان هرات می‌گوید: “ما از مسئولین می‌خواهیم تا به این کسبه‌کاران کمک مالی کنند، چرا که این افراد اکثراً با پول قرضه برای خودشان کسب و کار درست کرده بودند و اکنون آهی در بساط ندارند.”

این حادثه در حالی رخ داده است که روزهای کمی به عید سعید قربان باقی مانده و بسیاری از دکان‌داران این مارکت به خاطر مراجعه زیاد مشتریان، اجناس زیادی را به تازگی وارد دکان‌های خود کرده بودند.

حوالی ساعت ۳ بامداد روز ۲۷ جوزا، مردم هرات صبح خود را با خبر وقوع آتش‌سوزی گسترده در مارکت لباس‌فروشی قصر هرات که یکی از مارکت‌های بزرگ و مشهور لباس‌فروشی در این شهر است، آغاز کردند؛ آتش‌سوزی که طی سال‌های گذشته در شهر هرات بی‌سابقه بوده است.

احمدرضا میرزایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا