۱۲۴ کشور جهان در نشست سازمان‌ملل خواهان پایان حضور اسرائیل در قلمرو فلسطین شدند

رای قاطعانه اکثر کشورهای جهان به قطعنامه پیشنهادی فلسطین، نشان دهنده آن‌ است که همزمان با تداوم جنایات رژیم اسرائیل در غزه، کرانه باختری و لبنان، انزوای بین‌المللی تل آویو، روز به روز فراگیرتر می‌شود.

در نشست روز چهارشنبه، قطعنامه ارائه شده توسط فلسطین با ۱۲۴ رأی مثبت در مقابل ۱۴ رأی منفی و ۴۳ رأی ممتنع تصویب شد و به این ترتیب فلسطین توانست زمینه‌های حقوقی ارزشمندی برای ملزم‌کردن رژیم اسرائیل به اجرای قوانین بین‌المللی فراهم بیاورد.

قطعنامه مزبور، یک مهلت یک ساله در نظر گرفته تا ارتش رژیم اسرائیل از قلمروهای فلسطینی خارج شود. قطعنامه فلسطین که با حمایت جهانی روبرو شد، نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی از سوی رژیم اسرائیل را محکوم کرده و بر این موضوع تاکید می‌کند که این اقدامات، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «جامعه جهانی باید رژیم اسرائیل را متعهد به اجازه دادن به تمامی فلسطینی‌های آواره برای بازگشت به سرزمین‌شان و بازگرداندن اموال آن‌ها، و نیز پرداخت غرامت به تمامی افراد آسیب‌دیده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نماید. حمایت از این قطعنامه بدون تأثیر بر موضع ملی دیرینه و ثابت کشورمان در خصوص مسئله فلسطین است که شامل عدم به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل می شود».

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2575b
دکمه بازگشت به بالا