فلسطین قلب زخمی جهان اسلام!
بیش از ۷۰ سال از ظلمی که اسرائیل بر مردم فلسطین روا داشته است، هفتاد سال از اسارت، هفتاد سال شهادت و رنج و مهاجرت و اشغال سرزمین‌های‌ فلسطینی‌ها می‌گذرد، و حال که پنج و ماه‌واندی از حمله‌ی همه‌جانبه‌ی اسرائیل به مردم بی‌دفاع غزه می‌گذرد؛ که در این حمله، آنچه بشر در طول تاریخ بر خود ندیده بود، اسرائیل بر مردم غزه روا داشت، تجاوز، غارت، قتل پیر و جوان و کودک، زن و مرد؛ نمونه‌ی کوچکی از وحشت و بربریت اسرائیل در غزه به شمار می‌رود. وحشت و بربریتی که از جانب بزرگ‌ترین حامیان حقوق بشر، مردم سالاری و دموکراسی‌ها بر مردم بی‌دفاع غزه روا داشته، شده است.
اسرائیل با سلاخی کردن اطفال، زنان، نوجوانان و مردم ملکی غزه نشان داد، که تمامی ارزش‌های دنیای غرب پوچ است، فقط برای فریب افکار عمومی استفاده می‌شود، اما در صحنه‌ی عمل آنها همان قاتلانی هستند، که مردم بیچاره‌ی غزه را سلاخی می‌کنند، و هیچ قانونی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. این در حالی است، که با این حمله و بیش ۴۰ هزار کشته‌ای که حمله‌ی اسرائیل به فلسطین بر جای گذاشته است، مردم دنیا حاضر نیستند، فریب آمریکا و اسرائیل را بخورند و به وعده‌های توخالی و پوچ آنها گوش دهند. اما در این میان و بعد از پنج ماه حمله‌ی بی‌رحمانه‌ی اسرائیل به غزه چند نکته قابل تامل است که به آن می‌پردازیم.
۱- آمریکا و اکثر کشورهای غربی با حمایت از اسرائیل و ارسال سلاح به این قاتل اطفال فلسطینی نشان داده است، که هیچ چیزی به جزء منافع‌شان برای آنها اهمیتی ندارد، حتی جان انسان‌های بی گناه غزه، این در حالی است، که آمریکا پرچم حقوق بشر را در دست دارد و در جهان بر طبل حمایت از انسانیت و حقوق انسانی می‌کوبد، با این حال در عمل از اسرائیلی حمایت می‌کند، که جوی خون کودکان و زنان بی گناه فلسطینی را در غزه به راه انداخته است، آمریکا با حمایت از اسرائیل نشان داد، که تمامی شعائر غربی مانند، دموکراسی، حقوق بشر، مردم سالاری و انسانیت پوچ است و هیچ چیزی به جزء مناع‌شان برای آنها اهمیتی ندارد.
آمریکا و تمامی کشورهایی که حامی اسرائیل هستند باید بدانند، که دست آنها به خون مردم غزه آلوده است، و این مسئله غیر قابل انکار است و همه‌ی جهان شاهد سلاخی مردم بی‌دفاع غزه از طرف اسرائیل و آمریکا هستند.
۲- ایستادگی مردم غیور و آزاده‌خواه فلسطین: یکی از مهم‌ترین نکات حمله‌ی اسرائیل به فلسطین که در بسیاری از رسانه‌های جهان به آن توجه صورت نمیگرد، مبارزه مردم غزه و فلسطین برای آزادی، عدالت و حق تعیین سرنوشت است، مردم مجاهد فلسطین با مجاهدت‌‌های خویش به تمامی جهان خصوصا کشورهای اسلامی نشان داده است، که می‌توان با دست خالی هم در مقابل یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان ایستادگی نمود و پوز متجاوز را به خاک مالید. چنانچه امروزه هم آمریکا و هم اسرائیل به این نتیجه رسیده‌اند، که غزه و فلسطین را نمی‌توانند، نابود کنند، بلکه این پوز خودشان است که به خاک مالیده خواهد شد.
۳- خاموشی کشورهای اسلامی: در میان این همه بحبوحه‌ی جنگ نکته‌ی قابل توجه عکس‌العمل کشورهای اسلامی است، که با حفظ بی طرفی و مهر سکونت خویش اسرائیل و رفتارهای این خون‌خوار را به نحوی گستاخ‌تر و بی‌شرم‌تر نموده‌اند، به جزء عده‌ی محدودی از کشورهای اسلامی که در این راستا اقدام نموده‌اند، اکثریت کشورهای اسلامی که ادعای ام‌القرایی جهان اسلام را دارند، اما برای حفظ منفعت خویش هیچ صدایی برای دفاع از مردم بیچاره‌ی فلسطین بلند نکرده‌اند.
این خاموشی شرم آور و این رفتار کشورهای اسلامی اسرائیل و حامیان غربی آن را گستاخ‌تر نموده، تا به صورت فجبع‌تر و بی‌رحم‌تر به مردم غزه حمله نمایند و دیگر هیچ رحمی در کار نباشد و هیچ چیزی جلودار آنها نباشد. این در حالی است، که همین کشورهای اسلامی وقتی صحبت از اسلام و مسلمانان می‌شوند، و در جایی که منفعت‌شان در کار باشد، دشمن هم می‌شوند و در برابر هم قدعلم می‌کنند، اما امروز که مردم مسلمان غزه در چنین شرایطی قرار دارد، برای راضی نگه‌داشتن بادار‌های‌شان مهر سکونت بر لب زده‌اند.
این در حالی است، که ۵۷ کشور اسلامی در جهان وجود دارد، و اگر اندکی غرور اسلامی خویش را بیدار نمایند، اسرائیل که هیچ، حتی تمام غرب نیز نمی‌تواند، به فلسطین چپ نگاه کند.
مرتضی پایا حسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا