نخستین مناظره‌ی ترامپ و هریس؛ متهم سازی یک‌دیگر در رابطه به خروج و ناکامی در افغانستان

دونالد ترامپ و کاملا هریس در نخستین مناظره‌ای انتخاباتی شان از ناکامی و نحوه خروج امریکا از افغانستان بحث و مناظره کردند.

نخستین مناظره‌ای انتخاباتی کاملا‌ هریس، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در شبکه ای‌بی‌سی(10سپتمبر ساعت 9) به وقت محلی برگزار گردید که یکی از موضوعات مطرح در بین شان موضوع خروج امریکا و توافق با حکومت سرپرست افغانستان بود.

کاملا هریس از ترامپ در رابطه به توافق‌نامه‌ی امریکا، نشست و گفتگو با مقامات حکومت سرپرست افغانستان و دعوت آنان در کمپ دیوید متهم کرده و افزود که ترامپ بدون مشارکت با حکومت سابق افغانستان، با مقامات حکومت سرپرست افغانستان مذاکره کرده است.

اما ترامپ، از این توافق‌نامه حمایت کرده و گفته است که این توافق باعث شد طی ۱۸ ماه هیچ سرباز امریکایی کشته نشود، هم‌چنان دونالد ترامپ هریس و جوبایدن، رییس جمهور امریکا را متهم کرد که افتضاح‌ترین خروج نظامی در تاریخ امریکا را رقم زده اند.

در پاسخ هریس از نحوه خروج امریکا از افغانستان حمایت کرده و گفت: «از تصمیم بایدن در این رابطه حمایت می‌کنم چون در سایه این تصمیم، اکنون هیچ سرباز امریکایی در جبهه فعال جنگ حضور ندارند و این در صد سال اخیر برای اولین بار است که اتفاق افتاده».

گفتنی است که در این مناظره هیچ‌ یک از نامزدان رویکرد مشخصی در رابطه به افغانستان ارایه نکردند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2508b
دکمه بازگشت به بالا