رد ادعای چاپ پول افغانی در پاکستان از سوی یک مقام ارشد امارت اسلامی

در حالی که ادعا شده است پول افغانی به گونه ی سرسام آوری در پاکستان به چاپ رسیده، اما یک منبع معتبر امارت اسلامی که نمیخواهد از او نامبرده شود به آژانس خبری سریع میگوید که تمامی این ادعاها شایعه ی بیش نیست.
این منبع در گفت و گو با آژانس خبری سریع میگوید:” هیچ گونه فرمایش از سوی حکومت حاکم به کشور پاکستان داده نشده تا پول افغانی را چاپ نمایند، ما در بانک مرکزی افغانستان در حال حاضر به اندازه کافی پول افغانی داریم و برای هیچ کشوری نیاز نداریم تا برای ما پول چاپ کند و سپس این پولها را وارد بازارهای ارزی کشور ما سازد.”
منبع می افزاید که چندین تن از قدرتمندان، مافیای بزرگ و همچنان شماری از صرافان در سرای شهزاده کابل با هم متحد شده اند و تلاش می ورزند تا پول های دالر را به کشور های بیرونی قاچاق کنند، این منبع تأکید میکند که تبلغات نادرست در مورد بهای دالر سبب بلند رفتن آن گردیده است و این کار به شهروندان افغانستان در هفته های پسین زیان های زیادی را وارد کرده است. منبع تأکید میکند که چهارتن از سر دسته های مافیای ارز های خارجی را بازداشت کرده اند و اکنون این افراد تحت پیکرد های جدی قرار دارند.
پیش از این عبدلسلام حنفی،معاون دوم رییس الوزار امارت اسلامی گفته بود که بعد از این در تمام معامله های تجاری باید از پول افغانی بکار گرفته شود در صورت استفاده از پول های خارجی با متخلفین بر خورد جدی صورت گیرد.
این مقام امارت همچنان خاطر نشان کرده است که هیچ گونه پول تقلبی در افغانستان از کشور های بیرونی وارد نشده بلکه از گذشته پول های باقی مانده در بازارهای کشور و پول های تقلبی حتی در خود امریکا هم بعضی وقت ها پیدا میشود.

مسئولین خوشبین است که دیگر هم نرخ ارز های خارجی در مقابل افغانی کاهش میابد.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا