استقبال‌ وزارت خارجه‌ی‌ حکومت سرپرست، از به‌رسمیت‌‌شناختن‌ فلسطین‌

وزارت امور خارجه‌ی‌ حکومت‌ سرپرست‌ افغانستان تصمیم جمهوری آیرلند و کشورهای شاهی ناروی و اسپانیا مبنی بر به‌رسمیت شناختن دولت فلسطین را گام مثبت خواند و از آن استقبال کرد.

به‌گزارش خبرگزاری سریع، بر‌اساس خبرنامه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی این وزارت به‌نشر رسیده، آمده است‌ که وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست‌ افغانستان، تصمیم جمهوری آیرلند و کشورهای شاهی ناروی و اسپانیا مبنی بر به‌رسمیت شناختن دولت فلسطین را گام مثبت می‌داند و از آن استقبال می‌کند.

در خبرنامه آمده است: ‌”این پیش‌رفت در حالی صورت می‌گیرد که اشغال صهیونیستی ضمن تجاوز بر خاک تاریخی فلسطین با ارتکاب جنایت جنگی نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه تلاش به‌تغيير جمعیتی می‌کند”.

خبرنامه‌ می‌افزاید که وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست‌، خاک فلسطین را حق مشروع ملت فلسطین می‌داند و نسل‌کشی جاری توسط اشغال‌گران صهیونیستی را عامل اصلی‌ بی‌ثباتی در منطقه می‌داند و آن‌را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.

براساس این خبرنامه؛ حکومت سرپرست‌ افغانستان یک‌بار دیگر از جامعه‌ی‌ جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی خواهان‌‌ اقدام‌های عاجل‌ در مقابل‌ بحران جاری‌ در فلسطین‌ شد.

این‌ در حالی‌ست‌ که کشور‌های شاهی ناروی و اسپانیا و جمهوری آیرلند اعلام کردند که روز ۲۸ ماه مِی، تصمیم خود مبنی بر به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را عملی خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا