اسرائیل به هدف گسترش آتش در خاومیانه

جنگ در خاورمیانه با گذشت زمان گسترده تر از قبل می‌شود، این جنگ که ریشه در غضب جغرافیای فلسطین دارد به مدت هفتاد سال است که تلفات عدیده‌ی را بجا می‌گذارد. طی چند ماه اخیر که جنگ بیشتر از هر زمان دیگر شدت یافت، منجر به کشته شدن بیش از چهل هزار انسان ساکن در غزه شد. انسان‌هایی که عمدتا زنان و اطفال بی دفاع بودند که به جرم زندگی کردن در جغرافیا و خانه‌شان هدف بمباران‌های بی وقفه قرار گرفتند و کشته شدند.

با وجودی که دولتمردان دنیای غرب از وضعیت نسل کشی در غزه به خوبی آگاهند؛ اما به دلیل منافع ظاهری شان از این وحشت‌آفرینی بی بدیل چشم پوشی و از اسرائیل حمایت می‌کنند. در همین حال، میدان تاخت و تاز برای اسرائیل هموار است. نخست وزیر اسرائیل به راحتی به امریکا سفر می‌کند و در استقبال اش فرش سرخ پهن می‌گردد؛ اما در این‌سو خون‌های سرخ بر زمین فرش گردیده و هیچ صدایی از صاحبان قدرت‌های غربی بلند نمی‌شود.

چنانچه یاد آور شدیم حمله‌های اسرائیل در ابتدا محدود به باریکه‌ی غزه بود؛ اما پس از کوتاه مدت گسترش یافت و خارج از قواعد حقوقی و سیاسی رنگ بیرون مرزی گرفت. اسرائیل با نقض حریم هوایی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران را مورد هدف قرار داد که منجر به قتل دیپلمات‌های این کشور گردید. پس از آن در تهران اسماعیل هنیه رهبر حماس را هدف قرار داد که در پی این حمله نیز علاوه بر کشتن هنیه، حریم هوایی و امنیتی ایران را نیز نقض کرد.

چنانچه می‌دانیم که اسرائیل به هدف شعله‌ور کردن جنگ در خاورمیانه ایجاد شده است، امریکا از وضعیت بحرانی و جنگ در خاورمیانه نفع می‌برد؛ به همین دلیل حمایت‌های همه جانبه از اسرائیل انجام می‌دهد و جنگ‌های آن مورد حمایت قرار می‌گیرد. اسرائیل در همکاری استخباراتی دنیای غرب، اقدام به انفجار پیجرها در لبنان کرد و کشته و زخمی برخواسته از آن بیش از دو هزار نفر بود.

اسرائیل با انفجار پیجرها چندین جرم عمده را مرتکب شد، نخست که انسان‌های بی گناه اعم از زن و کودک را به قتل رساند، ثانیا امنیت دنیای دیجیتیل را خطری و بی اعتباری ساخت، سوم اینکه امنیت روانی استفاده از پیام‌رسان ها به شدت بحرانی شد، در واقع وقوع اینگونه حوادث به ما یاد آوری می‌کند که اسرائیل در خلق فاجعه دست باز دارد و با استفاده از هر ابزاری که بتواند نا امنی را در خاور میانه گسترش داده و تشدید کند بیشتر از جانب آمریکا و غرب مورد حمایت قرار می‌گیرد؛ پس از این حوادث جبهات ضد اسرائیل در خاورمیانه گسترش یافت و دامنه جنگ به کشورهای یمن و لبنان نیز کشانده شده است.

به نظر می‌رسد که کشورهای خاور میانه با درک از تشدید خطر، در حال تشکیل صف واحد اند، محکومیت حمله‌های اسرائیل عمدتا توسط این کشورها صورت می‌گرفت و جهان اسلام نیز از نقاط مختلف جهان این حمله‌ها را نکوهش کردند. موج نرم تشکیل ائتلاف ضد اسرائیل در خاور میانه به اضافه جهان اسلام علیه اسرائیل در حال شکل‌گیری است، احتمالا علمای بزرگ و مراجع تقلید نیز پا پیش بگذارند؛ چنانچه چند روز پیش آیت الله سیستانی با درک از عمق جنایات واکنش نشان داد و همبستگی اش را با مردم لبنان اعلان کرد. تجربه‌ی جنگ‌های داعش در عراق و سوریه ثابت کرد که مراجع تقلید و علمای بزرگ جهان اسلام در صورت احساس خطر از گسترش جنگ، فتوای جهاد صادر کنند؛ چنانچه پس از ظهور داعش در عراق و سوریه مراجع تقلید در این جنگ مداخله نداشتند؛ اما وقتیکه داعش به عزم تخریب اماکن مقدسه و تصرفات گسترده اقدام کرد؛ آیت الله سیستانی فتوای جهاد کفایی صادر کرد که در پی آن دامنه داعش در مدت کوتاهی از این جغرافیا شد و مجاهدین موفقانه توانستند ابهت هیولایی داعش را ضرب صفر کنند، با محاسبه وضعیت در خاورمیانه اکنون نیز بدین نتیجه میرسیم که تجربه شکست داعش در مورد اسرائیل نیز تکرار خواهد شد و علمای جهان اسلام صف جهادی را تقویت خواهند کرد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2618b
دکمه بازگشت به بالا