امام جمعه مشهد: خون ایرانی و افغانستانی با یکدیگر آمیخته است

امام جمعه مشهد گفت: افغانستانی و ایرانی با هم اختلاط خونی دارند؛ این افغانستان بخش عمده‌اش جزو خراسان بزرگ است، و دشمن به دنبال ایجاد اختلاف میان دو ملت هستند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از اعمال ماه رمضان، روزه است؛ بالاترین مراحل بندگی و عبودیت حق در مظاهر برجسته ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد و یکی از این معالی برجسته بندگی خدا در ماه رمضان مساله دعا است.

آیت الله علم الهدی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد:
دشمن با وجود غیورمردان نظامي ايران، چون از هرگونه حرکت و فعالیتی به عنوان تجاوز به حریم ما نومید است و قدرت ندارد به انواع توطئه‌ها چنگ می‌زند و انواع فتنه را صورت می‌دهد.

خطیب جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: حرکت اخیر در حرم رضوی را در نظر بگیرید؛ افغانستانی و ایرانی با هم اختلاط خونی دارند؛ خونشان با یکدیگر آمیخته است؛ این افغانستان بخش عمده‌اش جزو خراسان بزرگ است که وابسته به شما مشهدی‌ها و خراسانی‌ها هستند؛ اینها همشهری شما هستند و با شما در یک بلوک هستند؛ خراسان بزرگ بخش عمده افغانستان را شامل می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: ما با افغانستانی‌ها دو تا نیستیم؛ یک خون و یک عنصر و نژاد هستیم؛ تمام مفاخر ما در عرصه علم و فرهنگ همه از افغانستان بوده‌اند؛ در مسئله جامعیت علمی روی کره زمین مردی مثل ابن‌سینا نیامده که متعلق به بلخ افغانستان است؛ در مسئله جامعیت هنر مردی مثل فارابی در هیچ ملت و امتی نیامده و فارابی متعلق به افغانستان و مفخر ایران است. در مسئله عرفان و ادب یکه‌تاز میدان، مولوی است که مفخر بزرگ ایران و متعلق به افغانستان است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس برادران افغانستانی ما در صفوف دفاع مقدس حاضر شدند و عده‌ای نیز به شهادت رسیدند. اکنون چند سال است دشمن را به عقب رانده‌ایم؛ جبهه‌ای که در ۱۵۰۰ کیلومتر خاک ما تشکیل شده به کنار دریای مدیترانه برده‌ایم و بیشتر مدافعان و رزمندگان این جبهه عزیزان افغانستانی ما هستند.

وی گفت: یاران شهید حاج قاسم سلیمانی از برادران افغانستانی بودند که با دشمن مبارزه می‌کردند؛ دشمن آمیختگی میان ایران و افغانستانی دیده و افغانستانی را ملاک قدرت ایران تشخیص داده و این هماهنگی دشمن را به زانو درآورده است. با یک فاجعه خونین در حرم رضوی به دست یک تکفیری دشمن می‌خواهد سوءاستفاده کرده و آمیختگی این دو جریان را از میان ببرد و خود را آزاد کند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا