انتقاد سهیل شاهین از دعوت نشدن نماینده حکومت سرپرست به مجمع عمومی سازمان ملل

سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر و کاندیدای نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل، از دعوت نشدن نماینده حکومت سرپرست در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی این سازمان انتقاد کرد و آن را مغایر ادعای سازمان ملل متحد در تعامل با کابل دانست.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محوریت بررسی وضعیت افغانستان و چند کشور دیگر به‌شمول فلسطین امروز برگزار گردید.

سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در قطر با انتقاد از سازمان ملل در صفحه ایکس نوشت؛ امارت اسلامی دارای جغرافیای مستقل است و از نفوس سرزمینی نیز برخوردار می‌باشد؛ با وجودی که از معیارهای دولت مستقل بهره‌مند است اما هنوز هیچ نماینده با هیأتی از حکومت سرپرست به سازمان ملل متحد دعوت نشده است.

آقای شاهین افزود که دعوت نشدن حکومت سرپرست به مجمع عمومی سازمان ملل هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه به سیاست تعامل میان افغانستان و سازمان ملل آسیب می‌رساند سیاستی که سازمان ملل مدعی آن است.

همزمان با برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل، دیدبان حقوق بشر با نشر اعلامیه‌ی از این سازمان خواست که وضعیت افغانستان را با دقت مورد بررسی قرار دهند، این نهاد حقوق بشری موکدا گفته است که سازمان ملل متحد و رهبران جهان باید به غفلت جهانی از وضعیت افغانستان پایان دهند.

دیدبان حقوق بشر در این اعلامیه نوشته است: «رهبران باید به غفلت جهانی از وضعیت افغانستان پایان دهند؛ جایی که طالبان سه سال پس از به دست آوردن مجدد قدرت، زنان و دختران را تقریباً از تمام حقوق شان محروم کرده‌اند.»

پیش از این مایکل مک‌کال، رئیس مجلس سنای امریکا با تروریستی خواندن حکومت سرپرست افغانستان، در حمایت از احمد مسعود گفته بود که منتظر شنیدن سخنان احمد مسعود در راستای نجات مردم اش از چنگ طالبان است.

گفتنی است که چندی پیش نورالله نوری سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبائل طی سخنانی گفته بود که امارت اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهای جهان حفظ کرده و به رسمیت شناخته شدن یا نشدن هیچ اهمیتی ندارد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2586b
دکمه بازگشت به بالا