برف روبی زمستان؛ مشکلات مسیر رفت و برگشت

فصل سرما با آنکه خوشایند است ولی مشکلات زیادی را دارد، از حمله کاهش تردد تمام ترانسپورتی، در این حالت حکومت ها مجبور یا برف روبی پیهم جاده ها می شوند تا بتوانند مسیر رفت و برگشت ترانسپورت را تنظیم کنند.
با اینهمه شهرداری کابل در زمستان سال روان سرو های این شهر را برف روبی کرده است.
نعمت الله بارکزی، سخنگوی شهرداری کابل با ارسال ویدیویی اطمینان می دهد که در جریان برف باری های پسین در کابل تمام جاده ها برف روبی شده و قابل استفاده است.
بارکزی در این ویدیو اضافه کرده است که جریان ترافیک نیز به حالت عادی برگشته است.
شهرداری کابل هنوز هم، همان شعار قبلی “همشهری، همکاری” را برای جلب توجه شهروندان استفاده می کند تا باشد شهروندان در بخش های مختلف با شهرداری همکار باشند.
با این همه، دشت بری، غرب کابل یکی از مناطق پرجنب و جوش این شهر است و باشندگان آن مدعی است که پس از وزش برف، شماری از مناطق این ناحیه دچار مشکلات تردد است.
در اکثر نقاط شهر به ویژه سرک های فرعی، جمپ/ ایست موقت یک مشکل جدی برای رانندگان است و شماری حتا آنجا گیر می کنند.
طارق شاه بهرام، راننده تاکسی به سریع می گوید که پس از برف سرک های فرعی مشکل جدی برای رانندگان خلق کرده است و عبور از جمپ های موقت خیلی سخت شده است.
از سوی هم، ساختمان های بلند مانع رسید آفتاب به شماری از سرک های فرعی می شود و این می‌تواند میزان مقاومت آن را کاهش دهد.
علی حسینی، خباز و باشنده برچی کابل پس از برف روبی از سوی شهرداری می گوید که “حالا فکر می کنم که دولت به فکر این ناحیه است.”
حسینی با ابراز خرسندی از مسوولان بابت زحمات شان قدردانی می کند و خود هم تاکید بر همکاری دارد.
در همین حال، کوچه های شهر کابل که هنوز هم آسفالت نشده اند مشکلات بیشتری را برای عبور از مسیر خلق کرده و شماری هم با استفاده از ابزار های اولیه چون چوب برای تردد از مسیر استفاده می کنند.
این در حالیست که برف باری در کابل و ولایات اکثرن مسیر های رفت و آمد را محدود ساخته است.
بارندگی سالانه مفید در افغانستان حدود ۲۵۰ میلی متر اعلام شده و این بارندگی می تواند در بخش های مختلف به ویژه دامداری، کشاورزی و صنعت بومی (زراعت) با میزان بارندگی کمک کند.

گزارشگر:

شکیب احمد نظری
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا