توقف کارزار واکسین پولیو در کشور تا اطلاع ثانوی

با گسترش روز‌افزون فلج کودکان در افغانستان، منابع از توقف کمپاین های واکسین پولیو تا اطلاع ثانوی در کابل از سوی حکومت سرپرست خبر می‌دهند.

منابع در گفتگو با خبرگزاری سریع می‌گویند که با سپری کردن سمینارهای آگاهی دهی دور جدید واکسیناسیون که قرار بود هفته قبل روز (دوشنبه ۱۹ سنبله) در کابل آغاز شود اما یک روز قبل از برگزاری کمپاین ها برای کارمندان این پروسه از توقف کارزار تا اطلاع ثانوی از سوی مسؤولان و حکومت سرپرست خبر داده اند.

یکی از ناظران زن در این پروسه به خبرگزاری سریع می‌گوید که تا هنوز به طور دقیق برای‌ آنها از توقف کارزار آگاهی نداده‌اند اما بعضی از مسؤولان برای‌شان گفته است که دیگر کارمندان زن نمی‌تواند در این پروسه کار کنند.

منبعی دیگر نیز می‌گوید که تنها دلیل توقف؛ ممانعت و دخالت کمیسیون امر به معروف در رابطه به کارکنان زن در این پروسه است، اما علت سکوت مسؤولان را نمی‌دانند.
وی می‌افزاید که احتمالا کمپاین خانه به خانه لغو شده و تنها کارکنان مرد مسجد به مسجد مانند ولایت قندهار این کارزار را پیش ببرند.

این درحالی‌ست که واقعه‌ی مثبت فلج پولیو در افغانستان در تازه ترین مورد در سال جاری 18 واقعه انسانی در ولایت های قندهار، هلمند، ارزگان، نورستان و کنر به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2536b
دکمه بازگشت به بالا