خطیب‌زاده: پیش نویسی از توافق برجام آماده شده/ از خطوط قرمز خود نمیگذریم

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که در وین نیستیم که توافقی جدید کنیم، گفت: پیش نویسی از توافق آماده شده و الان در نقطه‌ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا درباره خطوط قرمز ما وجود ندارد و قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی‌‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره موضع ایران در خصوص مسائل باقیمانده در وین و مسائل مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: سفر آقای باقری به تهران همانند بسیاری از سفرهایی که ایشان داشت، برای انجام مشورت‌های لازم با تهران بوده است. شورای عالی امنیت ملی راهبری مذاکرات را بر عهده دارد و ریاست شورا بر عهده رئیس جمهور است ولذا سفر آقای باقری و جلساتی که داشتیم درباره موضوعات باقیمانده است.

خطیب‌زاده بیان کرد: پیش نویسی از توافق آماده شده و لازم بود این پیش نویس مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. برخی موضوعات باقیمانده است که آقای باقری دستور العمل‌هایی را لازم داشت که بتواند با طرف‌های مقابل صحبت کند. متاسفانه در سه یا چند موضوع اصلی همچنان طرف‌های غربی و آمریکا تصمیم سیاسی خودشان را نگرفتند. آنچه ما در این چند روز انجام دادیم، در تمامی تماس‌ها  تلاش کردیم خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منطق ایران و دلیلش و چگونگی مرتفع کردن این موضوعات کاملا هم برای طرف غربی روشن شود و هم این‌که مواضع ایران تبیین شود.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا