شکایت در بخش جمع‌آوری مالیات با جدیت بررسی می شود

امارت اسلامی در هفته جمع‌آوری مالیات می گوید که شکایت در بخش جمع‌آوری مالیات با قاطعیت بررسی می شود و مالیات برای رشد اقتصاد افغانستان است.
عبدالسلام حنفی، معون رییس الوزرا «نخست وزیر» امارت اسلامی در مراسم هفته جمع اوری مالیات گفت “اگر در جمع‌آوری عواید و یا بخش های دیگر مالیاتی شکایت برسد، مسؤولان با جدیت و قاطعیت آن‌را بررسی می کند.”
آقای حنفی از همه مردم به ویژه سرمایه‌گذاران خواسته است تا مالیات شانرا بپردازند؛ وی تأکید دارد که تلاش مقام‌های ارشد امارت اسلامی به منظور رشد اقتصاد افغانستان جریان دارد.
آقای حنفی اضافه کرده است که در دو دهه پسین بیشترین عواید به جیب‌های شخصی افراد واریز می‌شد و قبل از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، اکثر مقام های پیشین منافع شخصی خود را دنبال می‌کردند.
آقای حنفی تأکید دارد که مالیات جمع‌آوری شده به شکل قانوانی برای پرداخت معاشات کارمندان و معلمین به کار گرفته می شود.
در همین حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست گفت که پرداخت مالیات کمک می کند تا زیر بنای اقتصادی کشور تقویت گردد.
مجاهد افزود که “ما به تمام مردم اطمینان می دهیم که مشکلات اقتصادی بسیار زیاد دیر دوام نخواهد کرد، باید همت کرده و تمام امکانات خود را یک‌جا کنیم. با خرج دادن همت و ایمان‌داری می شود مسایل اقتصادی را به زودترین فرصت حل کرد و از این مرحله عبور کنیم.”
آقای مجاهد اضافه کرده است که کشور های دیگر به دلیل پرداخت مالیات پیشرفت کرده و پرداخت مالیات ما باعث پیشرفت در حکومت خواهد شد.
مجاهد در این نشست از تجاران و سرمایه‌گذاران افغان خواست که به هدف جلوگیری از بحران بشری و رشد اقتصاد افغانستان مالیات شانرا به موقع بپردازند.
در همین حال نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت تجارت گفت که با پرداخت مالیه فقر کاهش پیدا می کند و اطفال بی بضاعت کمک می شود.
عزیزی در کنفرانس هفته جمع‌آوری مالیات افزود که حتا یک افغانی مالیات شما می‌تواند در پیشرفت کشور بزرگ تلقی شود؛ وی بر پرداخت به موقع مالیات تأکید کرد.
با این همه، نورالحق عمری، رییس پیشاوران و تجارت نیز گفت که مالیات زیربنای اقتصادی یک کشور را تشکیل می دهد و باید زمینه تشبثات ارتقا پیدا کند و تجاران هیچ‌گاهی از مالیه دهی فرار نخواهد کرد و در کنارش آن در خصوص پرداخت مالیات با دولت همکاری صورت خواهد گرفت.
این در حالیست که با روی کار آمدن امارت اسلامی، نظام اقتصادی افغانستان رو به رکود است و ایالات متحده امریکا نزدیک به ده میلیارد دالر مربوط به ذخایرمالی بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است و این امر باعث شده تا میزان فقر و بیکاری در کشور افزایش را نشان دهد.

گزارشگر:

شکیب احمد نظری
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا