طوفان توئیتری به حملات مرگبار غرب کابل؛ “نسل‌کشی هزاره‌ها و اهل تشییع را متوقف کنید

خبرگزاری سریع، کابل: هزاران کاربر توییتر با هشتگ “نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید” خواستار به رسمیت‌شناختن این حملات به عنوان نسل‌کشی هدفمند هزاره‌ها و توقف آن شده‌اند.
هشتگ توییتری “StopHazaraGenocide#” روز شنبه در افغانستان “ترند” شد و ده‌ها هزار بار توییت و بازتوییت شد. همزمان با این کارزار اینترنتی، شماری از شهروندان افغان در شماری از شهرهای بزرگ امریکا هم دست به تظاهرات به همین هدف زدند.

داوود وصل، یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت که سال‌ها است که هزاره‌ها به گونه هدفمند کشته می‌شوند: “تظاهراتی در رابطه با نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان، امروز قرار است که ساعت ۲ به وقت محلی در ایالت‌های مختلف امریکا، مانند واشنگتن دی‌سی، کلیفرنیا، فینکس، آریزونا، دنور و جاهای دیگر برگزار شود. صدها نفر از هزاره‌ها و اهل تشییع ساکن امریکا در آن شرکت خواهند کرد.”
سخنگویان حکومت افغانستان از اظهار نظر در باره این که آیا آنچه را که معترضان “نسل‌کشی هزاره‌ها” می‌خوانند ‌خودداری کردند، اما گفتند که طرح امنیتی غرب کابل به دستور محمداشرف غنی، رئیس جمهوری و زیر نظر سرور دانش، معاون دوم او آماده شده است.
رحمت‌الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی گفت که این طرح در این شورا در دست بررسی است: “طرح امنیتی غرب کابل که به شورای امنیت ملی سپرده شده، زیر کار است. پس از ارزیابی‌های تخنیکی و مسلکی به رئیس جمهور ارائه می‌شود.”
اعتراضات اخیراً به دنبال حمله مرگبار به مکتب دخترانۀ سیدالشهدا در هجدهم ثور بالا گرفت. در این حمله صد نفر کشته شدند و 180 نفر دیگر زخمی و مفقود گردیدند. غرب کابل از چند سال پیش هدف حملات مرگبار بوده است. در روزهای اخیر هم یک رشته حملات خونین در این منطقه عمدتاً هزاره‌نشین روی داده است.

زکریا رادمنش

لینک کوتاه

https://sarie.news/a530b
دکمه بازگشت به بالا