عراق آمار تعداد مسافران اربعین را اعلام کرد

سخنگوی سازمان مرزی عراق آماری از ورود و خروج زائران و مسافران اربعین در بازه زمانی ششم تا بیست‌و دوم اگوست را ارائه داد.

به نقل از خبرگزاری عراقی واع، علاء الدین القیسی سخنگوی سازمان مرزی عراق اعلام کرد: تعداد کل زائران خارجی که از ششم تا بیست‌و دوم اگوست از طریق مرزهای زمینی و هوایی برای حضور در مراسم اربعین وارد این کشور شده اند به 3 میلیون و 280 هزار و 169 نفر رسیده است.

القیسی افزود: شمار زائران افغانستانی که در این مدت زمان به عراق وارد شده‌اند حدود 35 هزار نفر و شمار خروجی‌ها ۲ هزار و ۱۰۹ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: در همین حال تعداد زائران پاکستانی که در این بازه زمانی وارد خاک عراق شده‌اند حدود 40 هزار نفر بوده و شمار زائرانی که خارج شده‌اند ۲ هزار و ۱۵۷ نفر بوده است.

القیسی افزود: تعداد زوار جمهوری آذربایجان که در این مدت زمان وارد خاک عراق شده‌اند به ۹۲۴۰ نفر می‌رسد و تعداد زائران خروجی به ۷۳ زائر رسیده است. در همین حال تعداد ورودی زائران از دیگر ملیت‌ها در این بازه زمانی، ۱۱۷ هزار و ۸۱۹ نفر و تعداد زائران خروجی ۷۵ هزار و ۵۶۸ نفر بوده‌اند.

در همین حال از سراسر عراق هم در کنار زائرین خارجی در این مراسم شرکت میکنند.

مراسم اربعین به منظور بزرگداشت و عزاداری برای چهلم حضرت امام حسین علیهم السلام نواسه رسول الله(ص) هر ساله در عراق برگزار میشود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2350b
دکمه بازگشت به بالا