معترضین در کابل: پول‌های منجمد شده افغانستان را آزاد کنید

شماری از شهروندان پایتخت افغانستان در یک راه‌پیمایی خواستار آزاد سازی پول‌های منجمد شده این کشور از سوی ایالات متحده امریکا شدند.
این راه‌پیمایی به منظور آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان و بحران اقتصادی از سوی صدهاتن از باشندگان کابل از چهارراهی عبدالحق تا چهاراهی شهید «مسعود» روبروی ساختمان قبلی سفارت امریکا در کابل، برگزار شد.
معترضان بیشتر با شعار آزادی سازی پول های حکومت افغانستان از سوی امریکا در خیابان برآمدند و پس از ختم این راه‌پیمایی قطع‌نامه 12 موردی را به انتشار رسانیدند.
در این قطع‎‌نامه آمده است که پس از تغییر رژیم در کشور، نیروهای خارجی از اینجا بیرون شدند و تمام کنترول افغانستان به دست نیروهای امارت اسلامی آمد و شدت فقر بالا رفت.
در این قطع‌نامه از کشورهای جهان به ویژه ایالات متحده امریکا خواسته شده است که بدون قید و شرط پول‌های منجمد شده افغانستان باید آزاد شود؛ چون این حق مردم افغانستان است. بحران اقتصادی در افغانستان نگران کننده است.
در بخشی از این قطع‌نامه آمده است که امارت اسلامی افغانستان باید سکتور اقتصادی کشور را به افراد شایسته واگذار کند و امارت در برابر مردم افغانستان مسؤولیت دارد.
این در حالیست که چند روز پیش نیز شماری از بانوان با شعار «نان، کار و آزادی» به خیابان های کابل بیرون شدند و آنها نیز خواستار آزاد سازی پول‌های منجمد شده حکومت افغانستان بودند.

گزارشگر:

شکیب احمد نظری
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا