نگرانی های تازه وزارت دفاع امریکا از خشونت های طالبان در افغانستان

وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که با نزدیک شدن خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان، خشونت‌ افزایش یافته و وضعیت امنیتی در این کشور نگران کننده است. این نهاد از طالبان خواسته است که خشونت را کاهش دهند و به میز مذاکرات صلح حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری سریع، جان اف کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز سه‌شنبه، هشتم سرطان، در یک نشست خبری گفته است که بیش از ۵۰ درصد روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان تکمیل شده است. به گفته او هم‌زمان با نزدیک شدن خروج کامل، خشونت‌ در افغانستان افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا تأکید کرده است که طالبان باید به گفت‌وگوهای صلح برگردند. او افزوده است که امریکا می‌خواهد که روند صلح معنادار باشد تا به یک توافق سیاسی میان دو طرف منجر شود.

با این حال کربی تصریح کرده است که تاکنون ۸۹۶ محموله تجهزات نظامی با هواپیما C-۱۷ از افغانستان منتقل شده است. او هم‌چنان تصریح کرد که ستاد فرماندهی مرکزی این کشور (سنتکام) ۱۵ هزار و ۹۴۳ قطعه تجهیزات نظامی را به سازمان لوژستیک دفاعی امریکا سپرده است.

کربی تأکید کرده است که خروج سربازان امریکایی از افغانستان به معنای پایان ماموریت نظامی این کشور در افغانستان است.

به گفته او شماری از سربازان امریکایی برای حفاظت از حضور دیپلماتیک امریکا و کمک به تأمین امنیت میدان هوایی کابل در افغانستان باقی خواهند ماند. پیش‌تر منابع در دولت امریکا گفته بودند که برای تأمین امنیت دیپلمات‌ها و سفارت این کشور، بیش از ۶۰۰ سرباز را در افغانستان نگه‌می‌دارند.

از سوی دیگر، سخنگوی پنتاگون افزوده است که امریکا به کمک‌های لوژستیکی و مالی خود به نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع امریکا در حالی از افزایش خشونت در افغانستان ابراز نگرانی کرده است که هم اکنون جنگ در بیش‌تر ولایات جریان دارد.

گزارشگر:

زهرا یوسفی

لینک کوتاه

https://sarie.news/a619b
دکمه بازگشت به بالا