وال‌استریت ژورنال: گنبد آهنین در مقابله با پهپادهای حزب‌الله شکست خورده است

وال استریت ژورنال نوشته است سیستم دفاع موشکی رژیم اسرائیل، موسوم به گنبد آهنین، در مقابله با پهپادهای حزب‌الله شکست خورده، و گزینه‌های جایگزین آن برای مقابله با این پهپادها، پرهزینه و خطرناک است.

روزنامه وال استریت ژورنال، امروز دوشنبه (1 اسد، 1403) در گزارشی نوشت:‌ سامانه گنبد آهنین رژیم اسرائیل برای مقابله با تهدید پهپاد های حزب‌الله لبنان با مشکل شدید مواجه است. این روزنامه افزود: جایگزینهایی که این رژیم برای سرنگونی پهپادها به آن متوسل می‌شود پرهزینه است و خطرات زیادی را در بردارد.

این روزنامه امریکایی خاطرنشان کرد که اسرائیل به هواپیماهای جنگنده به عنوان راه‌حل جایگزین برای مقابله با پهپادهای متکی است که یک راه‌حل پرهزینه و خطرناک محسوب می‌شود؛ زیرا خلبانان مجبور به پرواز در ارتفاعات پایین هستند و این امر باعث می‌شود که در برابر سیستمهای ضد هوایی حزب‌الله آسیبپذیر شوند.

وال استریت ژورنال افزود که تهدید پهپادها برای هدف قرار دادن شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین دیگر محدود به ریزپرنده‌های حزب‌الله نیست، زیرا چند روز پیش انفجاری بزرگ، شهر تل‌آویو در مرکز فلسطین اشغالی را لرزاند و یک کشته و ۸ تن زخمی برجای گذاشت. این عملیات که از سوی نیروهای انصارالله یمن صورت گرفت و بنا به گزارش ارتش اشغالگر، آژیرهای هشدار فعال نشدند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2029b

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا