پدرام: اسماعیل هنیه مهمان حوزه تمدنی فارسی زبان‌ها بود

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان با اشاره به خونخواهی میهمان اظهار داشت اسماعیل هنیه تنها مهمان ایران نبود، مهمان همه حوزه تمدنی زبان فارسی بود و ترور او برخلاف تمام قوانین بین‌المللی صورت گرفت.

عبداللطیف پدرام، رئیس حزب کنگره ملی افغانستان در برنامه‌ای تحت عنوان «آیا مسئله فلسطین به ما ربط دارد» گفت مسئله فلسطین یک مسئله انسانی است و به همه بشریت ارتباط دارد.

وی خطاب به کسانی‌که در افغانستان می‌گویند فلسطین به ما ربط ندارد، گفت: اگر می‌گویید فلسطین به ما ربط ندارد، شما چرا از جهان کمک می‌خواهید‌ و از کشورهای دیگر تقاضا می‌کنید که به شما پناه بدهند.

پدرام در اسپیس ایکس پایگاه خبری «روایت» افزود شهید هنیه در حوزه تمدنی فارسی زبان‌ها به شهادت رسید و رژیم اسرائیل مهمان ما را به شهادت رساند که باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: بعد از فجایع غزه ما چطور تمدن اروپایی را باور کنیم؟ در اروپای که سخن از تمدن است اما با رفتار متفاوت در قسمت مهاجران مواجه هستیم. با اوکراینی‌ ها طور دیگر برخورد می‌شود و با افغانستانی‌ها و مهاجران دیگر گونه دیگر. آیا این عدالت و نشانه تمدن اروپایی است.

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان در پاسخ به این پرسش که چرا با فلسطینی‌ها همبستگی می‌کنیم، گفت: گذشته از مسئله انسانی قضیه، هزاران افراد به شمول فلسطینی‌ها از کشورهای اسلامی در دوران مجاهدین علیه روس‌ها با ما و مردم افغانستان همکاری کردند و در جبهه‌ها حضور داشتند و در داعیه ما شریک بودند. و این داعیه روشن بود که مبارزه با اشغال شوروی سابق بود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2179b
دکمه بازگشت به بالا