چالش دریافت ویزای پاکستان

مشكلات افغان ها بابت ويزاي پاكستان هنوز هم پابرجاست، افغان هايكه برای ويزه پاكستان فورم آنلاين را ثبت كرده اند از مشكلات بيش از حد در اين پروسه سخن ميزنند، آنها مدعي اند كه نه پاسخ مثبت و نه هم پاسخ منفی دريافت ميكنند و دو باره هم نميتوانند فورم آنلاين را خانه پری كنند.
عبدالله (مستعار) براي خبرگزاری سریع ميگويد: طوریکه همه افغان ها شاهد پروسه ویزای پاکستان بوده و ماه ها میشود افغان های مظلوم منتظر دریافت ویزای پاکستان بخاطر مشکلات مریضی و سایر مشکلات مختلف شان هستند.
پیش از این ویزای پاکستان در مدت 10 تا 15 روز کاری اجرا می شد ولی از دو ماه بدینسو پاکستان به اکثریت افغان ها ویزا اجرا نکرده و به یک نحوه گروگان گرفته اند. نه ویزا اجرا میکنند و نه هم رد میکنند، و نه هم در این قبال کسی پاسخگو است.
طوریکه در سیستم فعلی ویزای پاکستان وضاحتا مشخص شده که نهایتا در 37 روز برای افغان های که به بار اول به پاکستان سفر میکنند ویزای شان اجرا میشود ولی اکنون 60 روز میشود به اکثریت ویزا اجرا نشده و نه هم رد شده.
به اساس اطلاعات از مناطق مختلف افغانستان، پروسه ویزای پاکستان را بازار سیاه کردند و به بهانه های مختلف از افغان ها پول هنگفتی دریافت میکنند. کسی هم نیست که پرس و پال کند و به مشکلات افغان ها برسد. در حال حاضر اکثریت افغانها از 60 روز بدینسو ویزا دریافت نکرده و رد هم نشده، اما بخاطر لغو کردن (کنسلی) ویزای شان نیز در حدود 70 الی 100 دالر پول باید بپردازند تا بعد از کنسلی ویزای قبلی شان به شکل عاجل ویزای پاکستان را در دریافت کنند که این ویزای عاجل هم به شکل بازار سیاه بوده و از هر ویزا 100 دالر الی 400 دالر آمریکایی پول اخذ میکنند.
کارمندان بخش ویزای پاکستان از مجبوریت افغان ها سوء استفاده کرده و این پروسه را به یک تجارت و بازار سیاه تبدیل کردند.

گزارشگر:

مجیب الله دستیار
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا