کرزی: به حکومت اسلامی فریاد میزنم که درب مکاتب را باز کنند

به مناسبت یکصد و پنجمین سالروز استقلال افغانستان، حامد کرزی رئیس جمهور حکومت پیشین، ضمن تبریکی به ملت افغانستان خواهان بازگشایی دروازه‌های مکاتب به روی دختران شد.
خبر گزاری سریع، کابل: رئیس جمهور قبلی کشور در پیام تبریکی سالروز استقلال افغانستان نوشت: «افغان ها یکصد و پنج سال قبل از امروز از وحدت و شهامت عالی استقلال گرفتند و الگوی بارز آزادی به کشور های تحت استعمار شدند. استقلال داشتن فخر بزرگیست، باید آن را حفظ کرد و میتوان آن را با رهایی از نیاز به دیگران و خودسازی حفظ کرد».
آقای کرزی با یاد آوری از وحدت تاریخی افغان‌ها خاطر نشان کرد که مردم افغانستان در بازه‌های مختلف تاریخی دست به دست هم داده تا از کشور خود با اتحاد و اتفاق کامل محافظت کنند. حالا همه باید شانه به شانه تلاش کنیم تا از شر نیاز خلاص شویم و دانش و فهم را بدست آوریم و توسعه دهیم.
آقای کرزی آینده روشن افغانستان را وابسته به دانش و فهم نسل جوان دانست و گفت همه باهم در راستای رشد تعلیم و تربیه نسل نوین تلاش کنیم.
وی در بخشی از پیام خود خطاب به حکومت سرپرست گفت: « برای یک افغانستان با ثبات و خود آباد، بار دیگر به حکومت اسلامی سرپرست فریاد می زنم که درب مکاتب و دانشگاه ها را بروی دختران کشور هرچه زودتر باز کند، تا دختران با دانش مجهز شوند از دانش می توان برای خودشان استفاده کرد. در کنار برادران تان برای آبادی کشور و رفع نیازمندی ها سهم بگیرید».
وی در پایان خاطر نشان کرد که امیدوارم همه افغان‌ها با حس مالکیت و احساس تعلق به کشور، در کمال آزادی برای ترقی و پیشرفت کشور جای داشته باشند وی خاطر نشان کرد که همه وطن داران بیایند و راه تفاهم ملی را برای تامین صلح و ثبات دایمی در پیش گیرند.
آقای کرزی در حالی جهت بازگشایی مکاتب دخترانه فریاد میزند که سه سال متوالی است که دروازه‌های مکاتب و دانشگاهها به روی دختران این سرزمین مسدود است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2308b
دکمه بازگشت به بالا