سید حسن نصرالله خطاب به اشغالگران:
اندکی خوشحال شدید و بسیار گریه خواهید کرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر شهید فؤاد علی شُکر (سید محسن) گفت که در مقاومت، فرماندهان و رهبران همچون رزمندگان و مردم در مرکز میدان به شهادت می‌رسند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم تشییع پیکر شهید فؤاد علی شکر، در حسینیه سیدالشهداء در منطقه ضاحیه بیروت، شهادت اسماعیل هنیه را به جنبش حماس و گردان‌های عزالدین قسام و ملت فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «ما شریک و همراه حماس در مقاومت و شهادت هستیم و پیروزی قطعی را به ارمغان خواهیم آورد».

حسن نصرالله گفت که در گروههای مقاومت رهبران و فرماندهان همچون رزمندگان به شهادت می‌رسند.

او گفت که دشمن صهیونیستی در ترور شهید فؤاد شکر ساختمانی مملوء از غیرنظامیان را در منطقه «حاره حریک» هدف قرار داد و در بین شهداء علاوه بر این شهید، یک شهید ایرانی و دهها مجروح نیز حضور داشتند. سید حسن نصرالله تأکید کرد که حمله به منطقه ضاحیه، صرفا یک عملیات ترور نبود، بلکه حمله به یک ساختمان غیرنظامی بود.

نصرالله در خصوص این جنایت گفت: «دشمن چند روز قبل از حمله گفته بود که این اقدامش یک واکنش و انتقام‌جویی است، اما ما به هیچ وجه این ارزیابی و توصیف را قبول نداریم، دشمن اقدام به انجام بزرگترین عملیات فریب و دروغ‌گویی کرده و گفته بود که شهید ما قاتل کودکان مجدل شمس بود، اما حمله به ضاحیه واکنش به رخ‌داد مجدل شمس نبود و ما قبول نداریم که دشمن خود را در مقام مدعی و قاضی و جلاد بداند».

او در ادامه حمله به ضاحیه را بخشی از جنگ اسرائیل و آمریکا در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: «هرگونه مسئولیت خود را در خصوص رخ‌داد مجدل شمس تکذیب کردیم، ما این جرئت و شجاعت را داریم که اگر اشتباهی مرتکب شویم را به زبان آوریم، چنان که چنین چیزی پیش از این سابقه داشته است».

او خطاب به کشورهایی که به دنبال جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه هستند نیز گفت: «باید اسرائیل را به توقف جنگ در غزه ملزم کنید و هیچ راه‌حلی جز این نیست».

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2149b
دکمه بازگشت به بالا