شورای عالی مصالحه ملی: هدف از برگزاری نشست مسکو بحث روی تسریع مذاکرات، کاهش خشونت و افغانستان مستقل است

شورای عالی مصالحه‌ ملی می‌گوید که هدف طرف‌ها از برگزاری نشست مسکو، بحث روی تسریع روند مذاکرات، کاهش خشونت و افغانستان مستقل با هیات طالبان است.

سپیدار روز پنجشنبه، (۲۸ حوت ) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هیأت بلند پایه دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای اشتراک در نشست یک‌ روزه‌ مسکو در باره‌ صلح افغانستان به روسیه رسیده‌ اند.

در این نشست نماینده‌گان طالبان نیز اشتراک می‌کنند و دو طرف در باره‌ تسریع روند مذاکرات، تقویت مذاکرات دوحه، کاهش خشونت و تقویت یک افغانستان مستقل، خودکفا و عاری از تروریسم و موادمخدر بحث و گفتگو می ‌کنند.

قراراست نشست مسکو در باره‌ی صلح افغانستان تا ساعاتی دیگر در شهر مسکو به گونه رسمی آغاز شود.

در این نشست عبدالله عبدالله، رییش شورای عالی مصالحه ملی نیز سخنرانی خواهد کرد.

نشست مسکو از سوی کشورهای عضو ترویکا (امریکا، چین، روسیه و بر علاوه پاکستان) و به میزبانی روسیه برگزار می‌‌شود.

عبدالله عبدالله پیش از سفر به روسیه گفته است که تلاش‌های صلح و نقش فدراتیف روسیه و کشورهای منطقه در برقراری صلح در افغانستان مهم است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افزوده است: «نشست مسکو در حمایت از مذاکرات دوحه و پیش‌زمینه‌ای برای نشست ترکیه صورت می‌گیرد و افغانستان از همکاری مشترک کشورهای عضو ترویکا در راستای تأمین صلح در افغانستان استقبال می‌کند.»

سیدسعادت منصور نادری، حامد کرزی، میررحمان رحمانی، محمدکریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، محمدعلم ایزدیار، مارشال عبدالرشید دوستم، محمدمعصوم استانکزی، متین بیک، احمدنادر نادری و حبیبه سرابی نیز از شرکت‌ کننده‌گان این نشست هستند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a72b
دکمه بازگشت به بالا