نیم نگاهی به مسکو، افغانستان خواستار خرید تجهیزات نظامی از مسکو شد

خبرگزاری سریع، کابل: در بحبوحه‌ی خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، سفیر کشور در مسکو خواهان خرید تجهیزات نظامی از روسیه شد.
سید طیب جواد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه گفته است که اگر توافقی بین دو کشور در این زمینه صورت بگیرد، افغانستان از روسیه تجهیزات نظامی خواهد خرید. گزارش خبرگزاری تاس روز شنبه، هشتم جوزا، نشر شده است.
سفیر افغانستان ابراز امیدواری کرده است که روسیه در زمینه تعمیر تجهیزات نظامی ارتش کشور و به ویژه چرخ‌بال‌های روسی کمک کند.
آقای جواد گفته است که امیدوار است روسیه فرصتی برای آموزش خلبانان و انجنیران میکانیک افغانستان را فراهم کند. این در حالی است که قرار است تا چند ماه دیگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.
پیش از این محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه کشور گفته بود که چین به درخواست حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پاسخ مثبت داده است.
پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان مسوولیت کامل تأمین کشور بر عهده نیروهای امنیتی خواهد بود. در حال حاضر نیز نهادهای امنیتی می‌گویند که ۹۸ درصد عملیات‌ها از سوی نیروهای ارتش اجرا می‌شود. پس از سال ۲۰۱۴ که روند انتقال مسوولیت امنیتی آغاز شد، نقش نیروهای خارجی بیش‌تر آموزشی و مشورتی بوده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a478b
دکمه بازگشت به بالا