پایگاه نیروهای ناتو « کابل جدید» به وزارت دفاع ملی تحویل داده شد

خبرگزاری سریع، کابل: روند تسلیم‌دهی پایگاه‌های نظامی نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی کشور همچنان ادامه دارد. وزارت دفاع ملی گفته که به تازگی یکی از پایگاه‌های بزرگ نیروهای بین‌المللی بنام “کابل جدید” روز جمعه به این وزارت تحویل داده شد.
روح‌الله احمدزی، سخنگوی این وزارت می‌گوید که در این پایگاه کلیدی نیروهای “حمایت قاطع” تحت فرمان سازمان ناتو هزاران سرباز خارجی مستقر بودند. آقای احمدزی افزود که تحویل دادن این پایگاه بخشی از برنامه خروج نیروهای بین‌المللی است. به گفته او، پایگاه‌های این نیروها یکی پی دیگری به نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان تحویل داده می‌شود.
او افزود: ” کمپ نظامی “کابل جدید” رسماً به وزارت دفاع ملی تسلیم داده شد. این کمپ در کابل موقعیت دارد و نیروهای خارجی قبلاً در آن به تعداد هزاران تن حضور داشتند و در چوکات ناتو در بخش تامین امنیت هموطنان ما و در بخش مبارزه با تروریزم در افغانستان فعالیت داشتند. نیروهای دفاعی امنیتی افغانستان به‌خصوص وزارت دفاع ملی از دیروز به این‌سو آن را تسلیم شد و بعد از این پایگاه مذکور در کنترل ما است.”
آقای احمدزی افزود با تحویل پایگاه‌های نظامی مانند این پایگاه، به ارزش یک میلیارد دالر تجهیزات نظامی ناتو به نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان واگذار می‌شود. به گفته او، کمیته‌های مشخصی از هر دو طرف در این بخش گماشته شده‌اند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a477b
دکمه بازگشت به بالا