پروسه خروج نیروهای آلمانی از افغانستان کامل شد

وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است که روند خروج سربازان این کشور از افغانستان تکمیل شده و به این ترتیب به «مرگبارترین» مأموریت نظامی کشورش پس از جنگ جهانی دوم پایان داده است.

به گزارش خبرگزاری سریع، آنگرت کرامپ کارنباور، وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه، هشتم سرطان به خبرگزاری «رویترز» گفته است که با خروج آخرین سربازان این کشور از افغانستان، به مأموریت نظامی خود در این کشور را پایان داده است.

آخرین سربازان آلمان دوشنبه شب، هفتم سرطان پس از ۲۰ سال مأموریت نظامی از افغانستان بیرون شده است. آلمان پس از امریکا بیش‌ترین سرباز را در افغانستان داشت.

آنگرت کرامپ کارنباور گفته است: « این پایان یک فصل تاریخی است. ماموریتی که (بوندسوهر) در آن آزمایش شد و ارتش آلمان خود را در این جنگ ثابت کرد.»

طبق معلومات خبرگزاری رویترز، ۵۹ سرباز آلمانی در افغانستان کشته شده‌اند.

وزارت دفاع آلمان هم‌چنان تصریح کرده است که با خروج آخرین سربازان این کشور از افغانستان، حدود ۸۰۰ کانتینر تجهیزات نظامی مانند وسایل نقلیه زرهی، چرخ‌بال، سلاح و مهمات را نیز از افغانستان بیرون می‌کند.

آلمان در حالی از خروج کامل سربازان خود از افغانستان خبر داده است که قرارست امریکا نیز تا چند روز دیگر، روند خروج سربازنش از افغانستان را تکمیل کند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a618b
دکمه بازگشت به بالا