برگزاری محفل انس با قرآن در کابل؛ اشتراک کننده‌گان اهانت رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی را محکوم کردند

خبرگزاری سریع: روز گذشته پنج‌شنبه ۱۷ حمل، محفل انس با قرآن را به مناسب میلاد امام حسن مجتبی (ع) از سوی شورای نظارت و مدیریت حوزه‌های علمیه در شهر کابل برگزار گردید.

به گفته مسئولان در شورای نظارت و مدیریت حوزه‌های علمیه، این دوازدهمین محفل انس با قرآن است که از سوی این شورا برگزار گردیده است.

مسئولان در ادامه افزودند که این شورا همواره در بخش ترویج معارف و فرهنگ قرآن توجه داشته است، اما در يک‌ونیم سال اخیر این توجه جدی‌تر و سریع شده است‌ و تشکیل بخش مستقل قرآنی و برگزاری کلاس‌های متعدد آموزش قرائت، تجوید و محافل متعدد تلاوت و قرائت، نشان این توجه جدی، مستمر و منظم می‌باشد.

این محفل در حوزه علمیه تاریخی محمدیه شهر کابل، یکی از یادگارهای آیت‌الله شهید سید سرور واعظ برگزار گردیده است.

آیت‌الله صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در بخشی از سخنان خود در این محفل از آیت‌الله شهید سید سرور واعظ به عنوان استاد خود یاد کرده و از مقام ایشان تجلیل نمود.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات و اهانت رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی اشاره کرده و آنرا با شدیدترین الفاظ محکوم کرد و از اشتراک‌کننده‌گان خواست تا در تجلیل از روز قدس توجه جدی در نظر گیرند.

در ادامه سید عبدالله ذکی، عضو شورای علمای شیعه افغانستان نیز ضمن ابراز قدردانی از شورای نظارت و مدیریت حوزه‌های علمیه، از مردم افغانستان خواست تا در برگزاری روز قدس توجه جدی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا