تأکید ایران بر حق تصمیمگیری درباره داراییهای آزاده شده
سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل در جنوا اعلام کرد که تنها ایران درباره نحوه استفاده از داراییهای آزادشده خود تصمیم میگیرد و ادعاهای امریکا مبنی بر استفاده از این پولها برای خرید کالاهای امریکایی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری سریع به نقل از تسنیم؛ علی بحرینی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جنوا، اعلام کرد که مذاکرات میان ایران و ایالات متحده در مسیر مثبتی قرار دارد و در سطح فنی پیشرفتهایی حاصل شده است.
بحرینی روز سهشنبه در جمع خبرنگاران گفت که کارشناسان دو طرف مذاکرات سازندهای را ادامه دادهاند و قرار است در روزهای آینده دو گروه کاری برای بررسی موضوع لغو تحریمها علیه ایران و مسائل مرتبط با فعالیتهای هستهای تشکیل شود.
وی در عین حال ادعای برخی مقامهای امریکایی مبنی بر اینکه ایران از داراییهای آزادشده خود برای خرید کالاهای امریکایی استفاده خواهد کرد را رد کرد و تأکید نمود که تنها جمهوری اسلامی ایران درباره نحوه استفاده از داراییهای خود تصمیمگیری خواهد کرد.
نماینده ایران در جنوا تصریح کرد که تهران اجازه نخواهد داد دیگران در روند تصمیمگیری درباره واردات کالا یا نحوه مصرف داراییهای آزادشده دخالت کنند.
بحرینی همچنین درباره وضعیت تنگه هرمز گفت که این آبراه مهم بینالمللی به طور کامل برای عبور کشتیهای تجاری باز است و طی روزهای اخیر حجم قابل توجهی از نفت از طریق این مسیر منتقل شده است.
او افزود که مذاکرات مربوط به موضوع تنگه هرمز میان ایران و عمان پس از گفتوگوهای مرتبط با یادداشت تفاهم میان طرفها برگزار خواهد شد.

