تاکید مارکوس پوتزل بر بازگشایی مکتب‌های دخترانه در دیدار با سرپرست وزارت امر به معروف 

مارکوس پوتزل، سرپرست معاونت سیاسی سازمان ملل در افغانستان در دیدار با شیخ محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر، بر بازگشایی مکتب‌های دخترانه و نقش زنان در جامعه تاکید کرده است.

خبرگزاری سریع: یوناما یا دفتر معاونت سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان امروز دوشنبه هفتم سنبله، با نشر توییتی گفته است که در این دیدار درباره مسایل سیاسی و حقوق بشری افغانستان صحبت شده است.

یوناما در ادامه گفته است که مارکوس پوتزل در این دیدار بر بازگشایی مکتب‌های دخترانه، نقش زنان در جامعه و احترام به تنوع فرهنگی در افغانستان، تاکید کرده است.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر نیز روز گذشته ششم سنبله، با نشر توییتی از دیدار خبر داده و گفته است: “شیخ محمدخالد حنفی در این دیدار توضیح داده که اصلاح جامعه، جلوگیری از مواد مخدر، پایان دادن به فساد و همچنین اجرای احکام شرعی، از اهداف اصلی این وزارت است.”

به گفته سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر، این وزارت مرجع شنیدن صدای مردم است تا حقوق هیچکس توسط اعضای نظام ضایع نشود.

در بخشی از این دیدار، مارکوس پوتزل به آقای حنفی گفته است: “من قبول دارم که شریعت نسبت به عرف، برای زنان حقوق زیادی داده است و حجاب در کنار فرهنگ، حکم اسلام است، اما در کشورهای دیگر حجاب به گونه دیگری تعبیر شده است.”

آقای حنفی در جواب این گفته پوتزل، بیان داشته است: “مسئله حجاب در تمام ادیان آسمانی آمده است. اسلام نیز درباره حجاب زنان حکم کرده است، تمام زنان کشور ما حجاب را مراعات می‌کنند، این حکم الهی و معیار ماست، باید به اسلام اولویت دهیم‌.”

یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل نیز با نشر توییتی گفته است که در این دیدار درباره وضعیت سیاسی و حقوق بشری افغانستان، صحبت و بر بازگشایی مکتب‌های دخترانه، نقش زنان در جامعه و احترام به تنوع فرهنگی در افغانستان، تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا