دیدار هیئت شورای علمای شیعه افغانستان با آیت‌الله جوادی آملی در ایران

آیت‌الله جوادی آملی: مواضع شورای علمای شیعه افغانستان نسبت به اوضاع جاری کشور «معقولانه» است

خبرگزاری سریع: هیئت عالی‌رتبه شورای علمای شیعه افغانستان در سلسله دیدارهای خود در کشور ایران، اخیراً با آیت‌الله جوادی آملی، مفسر بزرگ قرآن کریم و معلم اخلاق و آقای دکتر عباسی، رئیس عمومی جامعة المصطفی العالمیه دیدار و گفتگو کردند.

هیئت شورای علمای شیعه افغانستان در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی، شرح مبسوطی از وضعیت جاری کشور، وضعیت شیعیان افغانستان و موضع‌گیری شورای علمای شیعه افغانستان را با ایشان شریک ساختند. آیت‌الله شیخ جوادی آملی با تبیین از تاریخ علمی افغانستان و یادی از مفاخر علمی، سوابق تمدنی افغانستان و نام بردن از شخصیت‌های بزرگی چون ابن سینا و آخوند خراسانی،  فرمودند که با این سوابق فرهنگی و تمدنی، بسیار مایه تعجب و تاسف است که این کشور در حال حاضر چنین وضعیتی داشته باشد.

ایشان ضمن سفارش به ایجاد، حفظ و تحکیم وحدت، تاکید کردند که باید مراکز فرهنگی بیش از پیش تقویت گردند.

آیت‌الله جوادی آملی در رابطه به موضع‌گیری‌های شورای علمای شیعه افغانستان نیز پرداخته و آنرا مورد تایید قرار داده و گفت:”این شرایط ایجاب چنین موضع‌گیری معقولی را می‌نماید که شما اتخاذ نموده‌اید.”

همچنان هیئت عالی‌رتبه شورای علمای شيعه افغانستان در ادامه دیدار و ملاقات‌ها، با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه دیدار و در رابطه با وضعیت آموزشی دانشجویان و طلاب افغانستانی تبادل نظر و گفتگو کردند. در این ملاقات هیئت از خدمات علمی و آموزشی جامعة المصطفی در افغانستان تشکر و قدردانی نموده و برخی از مشکلات فراروی طلاب و دانشجویان را بیان نموده و خواهان حل آن مشکلات گردیدند.

آقای دکتر عباسی نیز در رابطه با فعالیت‌ها و خدمات آموزشی جامعة المصطفی العالمیه پرداخته و یادآور شدند: “المصطفی یک مرکز آموزشی است که در کشورهای مختلف از جمله افغانستان، خدمات آموزشی ارائه می‌دهد و بیشترین پذیرفته‌شدگان و دانشجویان این نهاد آموزشی نیز از کشور افغانستان می‌باشد.”

رئیس عمومی جامعة المصطفی العالمیه از دانشجویان افغانستانی به عنوان بهترین و موفق‌ترین دانشجویان المصطفی یاد کرده و گفت: “دانشجویان افغانستانی غالباً افراد با استعداد و سخت‌کوش و در غالب رشته‌ها، نمره اول می‌باشند و با توجه به شرایط خاص افغانستان و پذیرش این حجم زیاد از طلاب و دانشجویان، لامحاله برخی مشکلات پیش می‌آید که ما کوشیده‌ایم تا حد امکان آنها را حل کنیم و اگرمشکلاتی باقی مانده باشد، در صدد هستیم که آنها را نیز حل کنیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا